جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برخی گروه های فلسطینی، جمعه را «روز خشم» در سرزمین‌های اشغالی نامیدند

حوزه/ برخی گروه های فلسطینی، روز جمعه را «روز خشم» نامگذاری کرده و از تمام مردم فلسطین خواستند برای اعلام همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان در زندان‌های اسرائیل به پا خیزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، برخی گروه های فلسطینی، روز جمعه 28 آوریل را «روز خشم» نامگذاری کرده و در این روز از تمام مردم فلسطین خواستند برای اعلام همبستگی با اعتصاب غذای زندانیان در زندان‌های اسرائیل به پا خیزند.

1 هزار و پانصد تن از زندانیان فلسطینی به رهبری مروان برغوثی رهبر زندانی جنبش فتح و به منظور اعتراض به وضعیت نابسامان زندان‌ها، شکنجه و نداشتن مجوز ملاقات با خانواده‌هایشان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در همین راستا جنبش فتح در کرانه باختری اشغالی، حزب حاکم دولت خودگردان فلسطین از تمامی فلسطینیان خواست در مراسم نماز جمعه این هفته همبستگی‌شان را با اعتصاب کنندگان نشان دهند.

در بیانیه رسمی جنبش فتح از مردم فلسطین خواسته شده در تمامی مناطق فلسطین در کرانه باختری میان دیوار حائل اسرائیل و خط سبز، با اشغالگران برخورد کنند.

این بیانیه می افزاید : شیوه‌های افراط‌گرایانه اشغالگران اسرائیلی به ویژه کسانی که در خدمت زندان‌های اسرائیل قرار دارند ضروری ساخته که با اشغالگران در سرتاسر میهن‌مان وارد برخورد شویم.

فتح همچنین خواستار اعتصاب عمومی در پنج شنبه 27 آوریل شد که شامل «تمامی جنبه‌های زندگی روزمره» می‌شد. که احتمالا منجر به تعطیلی تمامی شرکت‌ها و موسسات در کرانه باختری خواهد شد.

این بیانیه همچنین اعلام کرد که اسرائیلی‌ها مسئول جان تمامی زندانیان فلسطینی هستند و هر گونه ناآرامی در منطقه نتیجه سرسختی و بی‌تفاوتی رژیم صهیونیستی به خواسته‌های مشروع زندانیان فلسطینی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha