چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ پیامبر اکرم(ص) از جامعه بی هویت، پست و خشن، جامعه ای با عزت و با محبت ساخت و کانون گرم عطوفت و مهربانی را در قلبها زنده کرد و جلوی بسیاری از ناگواری ها را گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) گفت:مبعث آغاز تولد اسلام و دینی که برای مردم خیرات، مودت و مهربانی، آسایش، فزونی و برکت فراوانی رابه همراه داشته، است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: مبعث روز خاصی برای مسلمین است چون پیامبر اکرم(ص) با آمدن خود وحدت را به  مردم ارزانی کرد و  از بدی ها، خشونت ها و کشت و کشتارها دور کرد.

وی عنوان کرد: روز مبعث کانون محبت،آرامش، هدایت، برادری، اخوت و عظمت مسلمانان است و نباید از این روز غافل بود و به راحتی گذشت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: یکی از معجزه های رسول خدا(ص) این بود که  مردم عرب که در جاهلیت مدرن  غرق بودند را نجات دادند و نور امید را در قلب های پر از کینه زنده کرد و دختران را از زنده به گور شدن نجات بخشید و بسیاری از بی خانمان هارا، زندگی داد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: پیامبر اکرم(ص) از جامعه بی هویت، پست و خشن، جامعه با عزت، کمال و با محبت ساخت و کانون گرم  عطوفت و مهربانی را در قلبها زنده کرد و جلوی بسیاری از ناگواری ها را گرفتند.

وی عنوان کرد: باید سعی کرد روحیه امید، محبت و مودت و وحدت را در جامعه اسلامی حیاتی دوباره داد تا مردم در سایه رحمت درکنار هم زندگی کنند، این همان برنامه ای حیات بخشی بود که پیامبر(ص) سالها برای آن تلاش کردند و برای آن سختی ها و مرارت های فراوانی را تحمل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha