جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده مقام معظم رهبری در عراق و مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدير حوزه علمیه خراسان، فقاهت و مجتهد پروری را اساس کار حوزه علمیه خواند و گفت: استفاده از برنامه های علمی جذاب مانند علوم عقلی، سیاسی اجتماعی، نظام های تربیتی و اخلاقی، پاسخ به شبهات و فرقه شناسی و یا ارائه رشته های تخصصی، تحول خوبی در حوزه هاي علمیه ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف، توجه به  نظام سازي ، اولویت بندی، شیوه های اجرایی و... در برنامه های حوزه علمیه را مهم ارزيابي كرد و با اشاره به اینکه مجتهد پروری و فقاهت در حوزه علمیه اصل است، ابراز کرد: استفاده از برنامه های علمی جذابی مانند علوم عقلی، سیاسی اجتماعی، نظام های تربیتی و اخلاقی، پاسخ به شبهات و فرقه شناسی و یا ارائه رشته های تخصصی در حوزه هاي  علمیه  تحول خوبی ایجاد خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اعلام آمادگی این حوزه برای تعامل و همکاری با دفتر مقام معظم رهبری در نجف اشرف در زمینه های آموزشی ، پژوهشي و نقل وانتقال طلاب و اساتيد و همچنين گردش هاي علمي اساتيد  یادآور شد: تعامل درباره حضور طلاب مدارس در نجف به عنوان دوره های آموزشی تابستان  از پیشنهادهایی است که می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر استمرار ارتباط با نماینده مقام معظم رهبری در نجف تاکید کرد و از تدوین تفاهم نامه ای برای انجام امور مربوطه در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای خبر/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha