جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: فردی باید پست رئیس جمهوری را به عهده بگیرد که از دشمن نترسد، بعد از خدا به ملت تکیه کند و در مقابل تهدید دشمن، هراسی به خود راه ندهد و چه بسا در قبال تبسم دشمن نیز فریب نخورد.

حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، انتخابات را جزو اصول قانون اساسی ایران دانست و گفت: اداره کشور با مراجعه به آرای ملت اداره می شود و این از برکات بزرگ نظام اسلامی است که این کشور از روستا گرفته تا شهر با آرای مردم اداره می شود و مسئولین باید قدردان این نعمت باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات جزو افتخارات کشور و انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در این ۳۸ سال نیز به حضور مردم افتخار کرده ایم و مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای رفته اند.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: انتخابات یک مسئولیت بزرگ هم برای رأی دهنده و هم برای انتخاب شونده و هم بازنده و برنده بوده و این وظیفه دینی و اسلامی و انقلابی هر ایرانی ااست.

امام جمعه مرند با اشاره به تاثیرات حضور مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات امنیت را برای کشور به دنبال دارد و پیام بزرگی برای دشمنان در پی دارد.

وظیفه سنگین فرد منتخب

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های افراد اصلح ابراز داشت: مردم ما خوب می دانند که چه کسی را باید انتخاب کنند، فردی که انتخاب می شود باید دین دار و خداترس باشد اگر خداترس نباشد فردا به این کشور و ملت خیانت می کند، باید توانمند و کاردان باشد چرا که اگر یک نفر بدون توانمندی، مسئولیتی را به عهده بگیرد مانع توسعه و پیشرفت مملکت می شود.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: فرد منتخب وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا و مردم به گردن دارد، فرد یا افراد منتخب باید به مردم و انقلاب اعتقاد داشته باشند و روحیه اشرافی گری را کنار بگذارند.

امام جمعه مرند ادامه داد: فردی باید پست رئیس جمهوری را به عهده بگیرد که از دشمن نترسد، فردی باید انتخاب شود که بعد از خدا به ملت تکیه کند و در مقابل تهدید دشمن هراسی به خود راه ندهد و چه بسا در قبال تبسم دشمن نیز فریب نخورد.

وی بر ضرورت ولایتمداری فرد منتخب تاکید و تصریح کرد: فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، نباید مقابل رهبری بایستد، باید از ولی فقیه به عنوان دیده بان تیزهوش تبعیت کند و در برنامه های خود کلیه سفارشات و ارشادات رهبری را نصب العین قرار دهد.

چند توصیه به نامزدهای انتخابات

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود توصیه هایی به نامزدهای انتخابات کرد و گفت: افرادی که به عنوان نامزدهایی نهایی انتخابات ریاست جهموری معرفی شده اند، افراد بزرگ و از برجستگان و نخبگان کشور هستند، اما انتظار می رود که اولا در معرفی خودشان واقعیت ها را بگویند و با صداقت با مردم برخورد کنند به رقیب هوچی گری نکنند و با ارائه برنامه های خود، برنامه رقیب را نقد کنند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: این افراد باید بدانند اگر رای غیرشرعی اخذ کنند، چهار سال که نه 40 سال هم حکومت کنند، غیرشرعی است.

وی همچنین عنوان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در تبلیغات و هزینه های خود طبق شرع عمل کنند و بدانند که مردم آخرین تصمیم را می گیرند و باید به قانون تن بدهند و به هواداران خود بسپارند که قانون را در نظر بگیرند و وعده های دروغین ندهند و در نقد گذشته نظام، سیاه نمایی نکنند.

حجت الاسلام نعمت زاده در پایان تصریح کرد: فرد منتخب پست ریاست جمهوری، یک مسئولیتی را به عهده می گیرد که مسئولیت جهانی دارد، مسئولیت ملت ایران محدود به جغرافیای ایران نیست و چرا که عملکرد رئیس جمهور ایران، تاثیرات جهانی را به دنبال دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha