پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جابری نژاد معاون تبلیغ حوزه ایلام

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام گفت: امام موسی کاظم(ع) یکی از بهترین الگوهای حلم و بردباری برای شیعیان هستند و خانواده ها و جوانان نیز باید با تأسی از این امام همام، بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنند.

حجت‌الاسلام منصور جابری نژاد در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در ایلام، با بیان این که اندیشه سیاسی امام موسی کاظم(ع) بر اصول شریعت، سنت پیامبر(ص) و امامان(ع) استوار بود، اظهار کرد: مکتبی که با مجاهدت و تلاش‌های امام جعفر صادق(ع) نظم و استحکام یافته بود، با فداکاری و پایداری امام موسی کاظم(ع) حفظ و تقویت شد .

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در زمان و عصر خود فعالیت فرهنگی و سیاسی ویژه‌ای داشتند، افزود: حضرت به تعلیم و تربیت شاگردان می‌پرداخت و علوم خود را به وسیله آنان در جامعه نشر می‌داد و از وجود آنها برای مبارزه با مکتب‌های انحرافی در راه تبیین صحیح دین بهره می‌برد .

معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام  با اشاره به این که برنامه‌ریزی فکری و آگاهی‌بخشی عقیدتی از دیگر اقدامات مهم امام موسی کاظم(ع) بود، اضافه کرد: در دوران امام (ع)، عقاید خرافی و انگیزه‌های نژادپرستی رواج بسیاری یافته بود،ایشان با تفسیر و بیان فقه، احکام و احادیث سعی در ارشاد و تربیت مردم ونشر موازین اسلامی داشت .

حجت الاسلام جابری نژاد تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان فراوان، موجب رشد آزاد‌اندیشی در جامعه شد .

وی با بیان این که یکی از بارزترین خصوصیات امام موسی کاظم(ع) صبر و بردباری است، ادامه داد: ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب بود، لذا امروز با الگوپذیری از حضرت موجب بهبود روابط خانوادگی می‌شود؛ افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند و با صبر و بردباری با ناملایمات زندگی برخورد کنند، در این صورت حس همکاری و همدلی در جامعه افزایش می‌یابد .

معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام با اشاره به اینکه «کظم غیظ» یا فرو بردن خشم مهم‌ترین درس مکتب موسی بن جعفر(ع) برای نسل جوان است، تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) یکی از بهترین الگوهای حلم و بردباری برای شیعیان هستند و خانواده ها و جوانان نیز باید با تأسی از این امام همام، بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha