جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که جامعه امروز گرفتار گفتمان سکولار است، گفت: گفتمان سیاسی و اقدامات امام موسی بن جعفر(ع) در شرایط فعلی می‌تواند مسیر مقابله با کفر جهانی را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگترین سعادت برای زائران حضرت رضا(ع) این است که عزای امام هفتم(ع) را بر روی فرش خانه فرزند دلبند ایشان امام رضا(ع) اقامه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اشک‌هایی که در محضر امام رضا(ع) به خاطر شهادت پدرشان ریخته شد، نشان­دهنده دلدادگی عزاداران به امام رضا(ع) است که موجب رفعت این امام ‌می‌شود.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: ما گمان می­ کنیم تنها فرصتی که برای عرض ارادت به ائمه معصوم(ع) داریم، شهادت و ولادت این امامان است؛ در چنین ایامی تنها ذکر مصیبت و شادی ولادت مورد توجه قرار می‌گیرد، ولی فرصتی برای امام­شناسی وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: زیارت هر امام با معرفت ­شناسی امام قبول می‌شود و توسل به هر امام نیز با تشخیص حق امام اجابت می‌گردد. آنچه ما از امام موسی بن جعفر(ع) می‌شناسیم رنج و زندان است، این در حالی است که معرفت ­شناسی به این امام نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دوران امامت امام موسی بن جعفر(ع) ۳۴ سال بوده است، اظهار کرد: باید در نظر داشت که این امام چه اقدام و حرکت سیاسی در مقابل جریان حاکم انجام داده که هارون ۱۴ سال ایشان را به زندان انداخته است.

آیت الله علم الهدی در مورد اقدامات سیاسی امام موسی بن جعفر(ع) خاطرنشان کرد: تحلیل مسائل سیاسی امام موسی بن جعفر(ع) در ۲۰ سال قبل از زندان مسئله‌ای است که مسیر را به ما در بحران‌ها و شرایط مقابله با کفر جهانی نشان می‌دهد و می‌گوید که چه راهی را برویم و چه جریانی را طی کنیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه گفتار، عمل و تدبیر امامان برای ما حجت است، گفت: باید سیره رفتاری امامان را در مقابل جریان‌های لائیک و سکولار و در مقابل توطئه‌های سیاسی سرلوحه قرار دهیم، آیا امام موسی بن جعفر(ع) تنها در خانه تدریس می‌کرده یا در مقابل فتنه‌ها علیه اسلام برخورد سیاسی داشته است؟

وی با بیان این که برخورد‌های امام کاظم(ع) در آن زمان برای ما راهگشاست، ابراز داشت: در زمان حیات امام موسی بن جعفر(ع) چند گفتمان حاکم بود، اینکه مردم چگونه رهبری شوند و نظام اسلامی چگونه مدیریت شود. یکی از گفتمان‌ها این بود که رئیس مردم، رهبر دینی باشد تا دین و زندگی مردم را رهبری کند یا گفتمان دیگر معتقد بود رهبر دینی تنها امور دینی را عهده­دار شود و حاکم دیگری امور اقتصادی و سیاسی را به دست گیرد.

آیت الله علم ‌الهدی یادآور شد: یکی از کارهای دشمنان اسلام ایجاد تردید در مردم و قداست ­زدایی از چهره‌های دینی است تا در مردم ایجاد تردید کرده و وابستگی به افراد دینی را کم کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دو گفتمان در حال حاضر حاکم است، تاکید کرد: امروز گرفتار  گفتمان سکولار هستیم که معتقد است که دین در حکومت دخالت نکند و گفتمان دیگر می‌گوید که کارگزار به مقام ولایت نزدیک و سبقه دینی‌اش بالا باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha