جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه

حوزه/ در حال حاضر فعالیت جدی و هدفمندی از سوی دشمنان و نفوذی های آنها علیه حوزه انجام می گیرد وحتی پول های انگلیسی وارد می شود تا طلبه های مورد نظر را برای طرح های آینده خود علیه اسلام ودین تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی، امروز در پنجمین جلسه  هم اندیشی معاونان تبلیغ مدارس حوزه علمیه استان قم که در سالن جلسات این معاونت در قم برگزار شد  به جایگاه قم به عنوان مهمترین و بزرگترین پایگاه دینی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بزرگترین مرکز دینی و فکری شیعه در قم است، ولی متاسفانه حوزه و حوزویان  نتوانسته اند از این ظرفیت به درستی، قوی و با برنامه برای ترویج دین استفاده کنند.

حوزه از بینش سیاسی و اجتماعی طلاب غافل نباشد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه آموزش های  داده شده به طلاب بر اساس نیازهای روز نیست تا بتوانند مؤثر واقع شوند، افزود: یکی از این مشکلات فرهنگ تربیتی مدارس علمیه است، متأسفانه دراین عرصه هم نتوانستیم موفق عمل کنیم و طلابی را تربیت کنیم که بتواند برای خود و جامعه مؤثر باشند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات و نواقص عرصه تبلیغی و تربیتی در مدارس علمیه، عدم ارائه مدل تربیتی برای ایجاد فرهنگ اجتماعی مشخص درمدارس است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: متاسفانه نتوانستیم مهارت مسجد داری، تبلیغ و سایر مهارتهایی مانند مشاوره و تبلیغ در مدارس و برخورد با جوانان رابه طلاب و مبلغین بیاموزیم و حتی مبلغینی که  در عرصه فرهنگی وتبلیغی درست و حساب شده  فعالیت کرده اند نیز ساز کار مشخصی برای تشویق آنان نداشته ایم؛ خط و مشی پیامبر(ص) جاذبه بود نه دافعه؛ مردم را باید با رفتار مناسب، سنجیده و با عطوفت و مهربانی همراه با وحدت جذب کرد.

از مهارت افزایی طلاب و مبلغین غافل نباشیم

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: باید ببینیم چه اندازه در مهارت افزایی ارتباط اجتماعی و سیاسی به طلاب موفق عمل کردیم؛ آیا توانسته ایم به طلاب بینش سیاسی آموزش دهیم؛ قطعا پاسخ آن منفی است؛ پس چه انتظاری از طلبه جوان است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت جدی و هدفمندی از سوی دشمنان و نفوذی های آنها علیه حوزه انجام می گیرد و حتی پول های انگلیسی وارد می شود تا طلبه های مورد نظر را برای طرح های آینده خود علیه اسلام و دین  تربیت کنند.

مسئولین حوزه مواظب نفوذ افکار شیطانی درحوزه باشند

وی افزود: شاهد اتفاقاتی چون دفاع از قمه زنی  درحوزه می باشیم درحالی که اتفاقات مهم تری در جامعه در حال وقوع است که ازآن بی خبریم، از همه بدتر شاهد ترویج تفکرات شیطان پرستی می باشیم؛آیا در این عرصه فعالیتی کرده ایم یا اینکه به سمت مباحثی رفتیم که چندان اثر گذار نبوده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان داشت: نباید با سایر مذاهب اسلامی درگیر شد و خدای ناکرده  فحش داد و لعن کرد، بلکه بهترین راه جذب از روی تدبیر، عقل، برهانی عمل کردن و رفتار مناسب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha