پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضایی تهرانی

حوزه/ دبیر کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» ضمن دعوت از اساتید و طلاب برای ارائه مقاله به این کنگره، تصریح کرد: آموزه های علمی اهل بیت(ع) و راهبردهای ایشان زیر ساخت های فرهنگی و رشد علمی را ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی، عصر امروز امروز در نشستی با مسئولان پژوهش مدارس علمیه مشهد، در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با تبیین اهداف برگزاری این کنگره، اظهار کرد: بنا بر آنچه در نظر گرفته شده، کار بزرگی انجام و با چاپ کتاب به چند زبان در عرصه بین المللی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزه های علمی اهل بیت(ع) و راهبردهای ایشان که زیر ساخت های فرهنگی و رشد علمی را ایجاد می کند، تاکید کرد: طلاب و اساتید مقالات خود را با این نگاه ارائه دهند که کاری در جایگاه و منزلت شیعه به جهان اسلام عرضه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی با بیان اینکه هر کدام از موضوعات این کنگره می تواند در یک کنگره مجزا ارائه شود، خاطر نشان کرد: حدود ۷۰ درصد درباره مباحث خاص علوم اسلامی و مابقی مرتبط با علوم انسانی است.

وی با بیان اینکه دو جلد منبع شناخت مربوط به علوم شیعه و فعالیت های علمی از گذشته تا عصر حاضر چاپ شده است تا افراد برای مقاله نوشتن از آن بهره ببرند، یادآور شد: البته حوزه علمیه مشهد از لحاظ اساتید و طلاب و کتابخانه در سطحی برجسته و غنی است که از آنان می خواهیم در این فراخوان حضور یابند.

دبیر کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» همچنین از مولفان و پژوهشگران خواست تا آثار خود را محققانه، منصفانه و مودبانه بنویسند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال چکیده آثار تا 31 اردیبهشت 96 می باشد و احتمال تمدید آن در خرداد نیز وجود دارد، گفت: از آنجا که اول شهریور 96 مهلت ارسال اصل مقالات است، فرصت خوبی در ماه رمضان و ایام تابستان برای نگارش مقالات وجود دارد.

گفتنی است، «اثبات مرجعیت علمی اهل بیت(ع) در جهان اسلام»، «تبیین نقش اهلبیت(ع) و پیروان آنها در پیدایش و گسترش علوم»، «تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش علوم» و «تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی» از اهداف برگزاری این کنگره است.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha