پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قابل - حوزه قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین گفت: انفاس قدسی آن امام همام برای جامعه دینی بسیار تاثیرگذار بود، تا جایی که بین مردم لقب باب الحوائج را به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قابل، در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که به همت مدیر حوزه علمیه استان قزوین و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، و جمعی از طلاب و اساتید در محل مسجد شیخ الاسلام شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امام کاظم(ع) با وجود برخورداری از اوج فضائل عبادی و اخلاقی و مقام عصمت، بسیار انسان متواضع و فروتنی بودند که این می تواند برای همگان یک الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرو برنده خشم از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت امام موسی کاظم(ع) است که با صبر و متانت در برابر ناملایمت ها و نامهربانی به این مهم دست یافته بود.

وی افزود: علیرغم اینکه خلفای بنی العباس حضرت را تحت فشار شدید قرار داده بودند و دائما مورد رصد آنها قرار داشت و از این زندان به زندان دیگری منتقل می شد تا شاید بتوانند آن را در دست خود داشته باشند، ولی شخصیت بزرگ آن حضرت روز به‌ روز بین مردم محبوب تر می‌شد و به شیعیان و شیفتگان آن حضرت افزوده می‌شد.

 وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) برای مبارزه با حاکمیت هارون وحفظ جامعه مسلمین از راهبرد فرهنگ‌سازی دینی بهره برد و با استفاده از راه‌های گوناگون تلاش کرد حکومت منسجم اسلامی را در جامعه آن روزگار و با وجود خفقان هارون تشکیل دهد.

حجت الاسلام  والمسلمین قابل تصریح کرد: آن حضرت با وجود سال‌های متمادی که در حبس به سر می‌برد باز هم با تربیت شاگردان و اصحاب برجسته شرایط را برای توسعه تعالیم دینی و توجه دادن مردم به مساله امامت مهیا کرد.

 وی اظهار کرد:  امام کاظم (ع) در زمان خود به علم و تقوا و زهد و دیانت و عبادت شهره بوده، و نماد صبر و استقامت تلقی می شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha