شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حجت الاسلام مسعود عالی، با اشاره به وظایف منتظران و شیعیان در عصر غیبت امام مهدی(عج)، گفت: تا زمینه ظهور فراهم نگردد، امكان ظهور امام زمان (عج) میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مسعود عالی، در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام کاظم(ع) که در حرم حضرت هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج)، از دوران امام کاظم(ع) آغاز شد و تا دوران امام حسن عسکری(ع( نیز ادامه یافت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف امامان، زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج) بود و این وظیفه ی خطیر، در دوران پدر بزرگوار امام زمان(عج)، شدت بیشتری یافت.

این کارشناس مذهبی با بیان این که همزمان با خلافت خلفای عباسی، امامان شیعه ، دائما  تحت فشار بوده و این فشارها، در دوران امام جواد(ع) و امامین عسکریین به اوج خود رسید، گفت: خفقان دوران امام حسن عسکری(ع) به گونه ای بود که مردم به راحتی نمی توانستند با آن امام، ارتباط برقرار کنند؛ به همین علت، یاران و نزدیکان امام، به روش های مختلف و مثلا در لباس میوه فروش، هیزم فروش و غیره به خدمت امام می رسیدند.

وی در ادامه بیان کرد: در تفكر شیعی، انتظار موعود، به عنوان یك اصل مسلّم پذیرفته شده، و از آن، به عنوان برترین اعمال یاد شده و تأكید شده است كه منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نشوید، چرا كه بهترین اعمال در پیشگاه خداوند، انتظار فرج است.

حجت الاسلام عالی با توجه به اینکه، مهم ترین وظیفه ى یك فرد منتظر، تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (عج) است، اظهار داشت: انسان، بدون شناخت امام نمى تواند وظیفه خود را در رابطه با او تشخیص دهد و هر كس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی با بیان این که منتظر واقعى، همیشه، در صدد كسب فضایل اخلاقى و آراسته شدن به صفات خوب انسانى است، گفت: تلاش براى رفع مفاسد اجتماعى از طریق امر به معروف و نهى از منكر و اهتمام براى تربیت نسل مهذّب و كارا و آماده سازى زمینه براى ظهور امام زمان (عج) و از وظایف منتظران واقعى است؛ و باید بدانیم تا زمینه ظهور فراهم نگردد، امكان ظهور امام زمان (عج)میسر نخواهد شد.

وی كسب آمادگى هاى فكرى ، فرهنگى و نظامى، توبه ، دعا، صدقه و انجام اعمال عبادى را از دیگر وظایف منتظران دانست و عنوان کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور باشد، باید دانش و علم پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha