سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید مراقب افرادی بود که با نوشته ها و گفته های خود می خواهند، ظهور حضرت مهدی(عج) را موجب عقب گرد جامعه بشری عنوان کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشتند: گزارش ارائه شده نشان دهنده اقدامات زیاد و قابل ملاحظه این موسسه در ارتباط با وجود مبارک حضرت مهدی(عح) است و ان شاء الله مورد قبول حضرت بقیه الله(عج) قرار گرفته باشد. 

ایشان در ادامه به بیان نکاتی پیرامون مسئله ظهور پرداختند و تصریح کردند: برخی افراد در نوشته و گفته ها چنان منعکس می کنند که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کرد، جامعه بشری را به عقب برمی گرداند و همه این اختراعات و اکتشافات بی اثر می شود در حالی که این حرف هم اشتباه است و هم بیان آن، آثار سوء دارد.  

معظم له با اشاره به اینکه روایات نشان می دهد جامعه بشری در زمان ظهور پیشرفت خاصی خواهد داشت، گفتند: در روایتی معروف اشاره شده که تمام علم 27 حرف است و تاکنون آنچه وجود داشته دو حرف است و بقیه آن در زمان ظهور محقق خواهد شد؛ همچنین بر اساس روایات، عقول مردم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ترقی می کند و سبب پیشرفت می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شمشیر کنایه از قدرت است، گفتند: مردم بدون قدرت در مسیر حرکت نمی کنند؛ نه این است که باید شمشیرهای معمولی باشد؛ واژه شمشیر در خیلی روایات به معنای قدرت است.

ایشان افزودند: باید مراقب افرادی بود که با نوشته ها و گفته های خود می خواهند ظهور حضرت مهدی(عج) را موجب عقب گرد جامعه بشری عنوان کنند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: همچنین در روایتی اشاره شده که در زمان ظهور، مسائل اقتصادی پیشرفت می کند و مردم بی نیاز می شوند.

معظم له همچنین به مسئله خرافات در بحث ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کردند و گفتند: انواع خرافات را به حضرت مهدی(عج) می بندند و مدعیان مهدویت در سایه همان خرافات ظاهر می شوند و کار خودشان را پیش می برند و باید جلوی هرگونه خرافات را گرفت.

این مرجع تقلید با ابراز نگرانی از اینکه برخی افراد، حضرت مهدی(عج) را مظهر خشونت معرفی می کنند، گفتند: این افراد می گویند حضرت آنقدر می کشد که خون زمین را فرا می گیرد و به رکاب حضرت می رسد؛ اصلا حضرت را این طور معرفی کردن باعث قطع رابطه عاطفی مردم از حضرت مهدی(عج) می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) براساس مسیر و برنامه رسول اکرم(ص) عمل می کنند و مظهر عطوفت، رحمت، محبت و مصداق یارحمت للعالمین هستند، گفتند: مردم را باید علاقه مند کرد نه اینکه مردم فرار و وحشت کنند.

ایشان با اشاره به آیه «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ »، گفتند: براساس این آیه قرآن کریم، برای تعجیل ظهور باید گروه عظیمی از صالحان تربیت شوند، برخی ها می گویند فساد و خون ریزی باید زیاد شود تا حضرت ظهور کند در حالی که باید عبادی الصالحون تربیت شوند و روی این مسئله باید تکیه کنیم تا تعجیل در ظهور حضرت شود؛تا زمانی که هسته مرکزی انقلاب حضرت مهدی(عج) که نامش عبادی الصالحون است، آماده نشود ظهور به تاخیر میافتد.

معظم له در پایان بر لزوم جلوگیری از اشتباهات در مسئله مهدویت و ظهور تاکید کردند و گفتند: باید مسیر صحیح و خالص را به مردم ارائه داد؛ روایات باید پالایش شود و این گونه نباشد که هر روایتی در هرکجایی است، فورا نسبت به حضرت داده شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha