جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس موسسه آینده روشن

حوزه/ رئیس موسسه آینده روشن گفت: سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه مصادف با چهاردهم و پانزدهم شعبان المعظم در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: پیش از آغاز سال تحصیلی موفق به دریافت مجوز سطح چهار از حوزه شدیم و اکنون مرکز تخصصی موعود از مجوز پذیرش طلبه برای سطح چهار برخوردار است.

وی تصریح کرد: ما یک دوره امتحان برگزار کردیم و مصاحبه گرفتیم و مجوز پذیرش سه تا هشت نفر را داشتیم اما فقط یک نفر پذیرش شد؛ سطح چهار پژوهش محور است و افرادی پذیرش می شوند که استعداد آنها از سطح متوسط بالاتر باشد.

رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به اینکه فراخوان جدید ثبت نام برای تحصیل در سطح چهار هم اکنون انجام می شود، گفت: آزمون ورودی و مصاحبه حضوری بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با بیان اینکه موسسه آینده روشن با همکاری مجمع جهانی اهلبیت(ع) اقدام به اعزام مبلغ به خارج از کشور می کند، اظهار داشت: سال گذشته هشت نفر به کشورهای مختلف در اعیاد شعبانیه اعزام شدند و در آنجا با همکاری مجمع، اقدام به برگزاری همایش و سخنرانی و کارگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با همایش دکترین مهدویت یک نگاه راهبردی به این اندیشه و آموزه داریم، گفت: سال گذشته با لطف و سخنرانی حضرتعالی و حضرت آیت الله سبحانی همایش برگزار شد.

رئیس موسسه آینده روشن با بیان اینکه شعار امسال همایش دکترین مهدویت «اصل ظهور در ادیان ابراهیمی» است، تصریح کرد: سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت 21 و 22 اردیبهشت ماه مصادف با چهاردهم و پانزدهم شعبان المعظم در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار و از بیست "مهدی یاور" تقدیر و تجلیل می شود.

وی افزود: همچنین در همایش امسال، از پنج جلد کتاب موسوعه امام المنتظر و چهار جلد مجموعه مقالات سال گذشته رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به فعالیت دائمی دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت در تمام ایام سال، گفت: با سفیر واتیکان جلسه داشتیم و از پاپ درخواست پیام کردیم؛ همچنین با صاحبان ادیان ابراهیمی و زرتشتیان جلساتی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش دارای شاخص های علمی پژوهشی است، گفت: تاکنون 60 مقاله مورد پذیرش از فرهیختگان و اندیشمندان کشورهای خارجی دریافت شده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha