سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسلمانان آمریکای شمالی خواستار برگزاری «رمضان سبز» شدند

حوزه/بزرگترین گروه مسلمانان در آمریکای شمالی با ایجاد کمپینی، مسلمانان، مساجد و مراکز اسلامی را به حفاظت از زمین و اجرای سیاست‌های سازگار با محیط زیست سوق دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam، جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) امسال خواستار برگزاری «رمضان سبز» شد.

درحالی که 22 آوریل روز جهانی زمین بود، بزرگترین گروه مسلمان در آمریکای شمالی کمپین جدیدی راه اندازی کرده و مسلمانان، مساجد و مراکز اسلامی در سرتاسر آمریکا را به اجرای شیوه‌ها و سیاست‌های سازگار با محیط زیست به ویژه در ماه مبارک رمضان ترغیب کرده است.

در بیانیه ارسالی این جامعه اسلامی آمده است: ما به عنوان مسلمان بایستی به دنبال اجرای شیوه‌ها و سیاست‌های سازگار با محیط زیست باشیم. بیایید با پیویستن به کمپین «سبز کردن رمضان»، در ماه رمضان امسال نقش‌مان را به عنوان ناظران زمین ایفاء کنیم.

در این کمپین که به عنوان بخشی از طرح سبز ایسنا آمده، این گروه از رهبران مساجد خواستار تعهدات و اجرای برخی شیوه‌ها در ماه رمضان شدند که شامل موارد زیر می‌شوند:

* صرفه‌جویی در مصرف مواد غذایی در هنگام افطار و جلوگیری از اسراف با دادن غذای اضافی به نیازمندان. همچنین صرفه‌جویی در آب به ویژه هنگام وضو گرفتن با پیروی از سنت پیامبر اسلام (ص)

* استفاده از محصولات کاغذی تجزیه پذیر برای افطار و عدم استفاده از لیوان‌ها و بشقاب‌های فوم و غیرقابل بازیافت به ویژه بطری‌های آب پلاستیکی

* جایگزینی تمامی لامپ‌ها با لامپ‌های کم مصرف و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف برق

* گوش دادن خطبه بر ضرورت صرفه جویی، عدم اسراف و حفظ محیط زیست.

مسلمانان آمریکای شمالی خواستار برگزاری «رمضان سبز» شدند

این گروه همچنین چندین آیه از قرآن مجید و بیاناتی از حضرت محمد (ص)، پیامبر عظیم الشان اسلام را در بیانیه خود گنجانده و به این طریق مردم را به حفاظت و نگهداری از محیط زیست سوق داده‌اند.

مسلمانان در آمریکای شمالی ماه مبارک رمضان را  روز شنبه، 27 می آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha