شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مفتی اعظم لبنان خواستار اتحاد میان ادیان ابراهیمی شد

حوزه/ شیخ عبدالطیف دریان گفت: عده‌ای می‌خواهند بیت‌المقدس را برای خودشان تصاحب کنند، پیروان دیگر ادیان را از این شهر اخراج کرده و هویتی یهودی به آن بدهند. اما ما می‌خواهیم تمام کلیساها و مساجد بیت المقدس به جای خودشان باقی بماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، شیخ عبدالطیف دریان، مفتی اعظم لبنان روز یکشنبه طی سخنانی به اهمیت مسجدالاقصی در دین اسلام اشاره کرده و خواستار اتحاد میان ادیانی در بین پیروان ادیان ابراهیمی شد.
شیخ دریان گفت: عده‌ای می‌خواهند بیت‌المقدس را برای خودشان تصاحب کنند، پیروان دیگر ادیان را از این شهر اخراج کرده و هویتی یهودی به آن بدهند. اما ما می‌خواهیم تمام کلیساها و مساجد بیت المقدس به جای خودشان باقی بماند.
دریان افزود: دنیای عرب نیاز به یک توافق قوی شامل به رسمت شناختن و پذیرفتن دیگران و پیروان ادیان دیگر است. مسلمان بودن مستلزم تعهدی قوی با پیروان ادیان ابراهیمی است.
مفتی لبنان به همایش اخیر با حضور و گردهمایی روحانیون مسلمان از لبنان، اردن و مصر اشاره کرده و در پایان گفت: ماموریت ما گسترش صلح و گفتمان و سرانجام دستیابی به صلح در دنیای اسلام است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha