پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نخستین مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام

حوزه/ قاری عراقی شرکت کننده در اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گام مبارکی در نزدیکی مذاهب اسلامی است و قطعا در این زمینه موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ سلیم عطوان قاری عراقی شرکت کننده در اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام گفت: خدا را شکر می کنم که به من توفیق داده است تا بتوان در این دوره از مسابقات با شکوه حضور داشته باشم و با قاریان و حافظانی از سایر کشورهای اسلامی آشنا شوم.

وی با بیان اینکه این مسابقه منحصر به فرد است؛ زیرا کسانی شرکت می کنند که از یک طرف به دنبال کسب علوم اسلامی و طلبه حوزه هستند و از طرفی دنبال تقویت هنر قرائت و حفظ خود هستند اظهار داشت: سطح رقابت ها در روز اول بسیارخوب بوده است و از این جهت که طلابی از سراسر جهان در قم گرد هم آمده اند جای قدردانی و تشکر دارد.

شیخ سلیم عطوان در مورد نقش این مسابقات و برنامه های قرآنی در تقویت وحدت و انسجام اسلامی بیان کرد: صرفنظر از اختلافاتی که میان کشورهای اسلامی وجود دارد و دشمنان نیز بحث شیعه و سنی را دامن می زنند، برگزاری این مسابقات گام بسیار مبارکی در مشارکت، محاوره و مشاوره میان فرق و مذاهب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین منبع برای ایجاد وحدت اسلامی است ادامه داد: حوزویان مخاطب اصلی این مسابقات هستند و همان طور که در فقه و کلام و ... کوشا هستند در قرآن نیز تلاش و سعی خود را به کار گرفته اند.

عطوان با قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات تصریح کرد: قرآن کریم از زبان پیامبر خود از مهجوریت قرآن در نزد مسلمانان گلایه دارد و برگزاری این مسابقات می تواند گامی در راستای کمتر کردن مهجوریت باشد تا ما در زمره افرادی نباشیم که از آنان گلایه می شود.

این قاری عراقی بهترین راه برای رفع مهجوریت از قرآن  را عمل به دستورات آن برشمرد و اظهار کرد: همین که طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف اسلامی در ایران و با موضوع مسابقات قرآن دور هم جمع می شوند می تواند بازتاب و انعکاس خوبی در کشورهای اسلامی داشته باشد.

وی تاکید کرد: طلاب و حوزه های علمیه در رفع مهجوریت از قرآن مسئولیت بیشتری دارند و در عمل به سفارش خارج کردن قرآن از مهجوریت اولویت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha