سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب و روحانیون کرمان گفت: موج معرفتی انقلاب اسلامی به برکت حوزه های علمیه عالم گیر شده و امام خمینی(ره) به عنوان تربیت یافته حوزه، چنین نهضت علمی و فکری را پایه گذاری کردند و این راه همچنان با رهبری رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، آیت الله علیرضا اعرافی که شب گذشته به همراه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، به منظور سخنرانی در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، وارد کرمان شد، در دیدار با طلاب و روحانیون کرمانی، در مدرسه علمیه ابراهیمیه، با اشاره به آیاتی از سوره شمس، گفت: تمام عالم مادی روزی به پایان خواهد رسید و آنچه باقی می ماند، جان پاک و فطرت مصفا و دل هایی است که به نقطه تزکیه رسیده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، نخستین وظیفه طلاب و روحانیون را استوار نمودن پایه های اخلاقی عنوان کرد و بیان داشت: طلاب باید خود را بسازند و برای خودسازی نیاز است تا روزانه کتاب نفس خویش را مرور نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی افق های موفق و درخشانی را در جهت گسترش معارف اسلامی در سطح بین الملل گشوده است که طلاب در داخل کشور از آن غافل هستند، تصریح کرد: ظرفیتی که انقلاب اسلامی، ملت ایران و شهدای گرانقدر در عالم برای گسترش معارف اسلامی به وجود آورده اند، در طول تاریخ اسلام بی سابقه است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که سرمایه عظیم حوزه های علیمه در این عصر منفجر شده و در عالم نورافشانی نموده و روز به روز در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: موج معرفتی انقلاب اسلامی ایران در عالم به برکت جایگاه عظیم حوزه های علمیه روبه حرکت است، چرا که امام خمینی(ره) به عنوان تربیت یافته حوزه، چنین نهضت علمی و فکری را پایه گذاری کردند و این راه همچنان با رهبری خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: ما همچنان بر سر پیمانمان با امام راحل، انقلاب شکوهمند اسلامی و مقام معظم رهبری ایستاده ایم و در این راه نهایت تلاش را به کار خواهیم گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه مقوله تمدن سازی حوزه های علمیه باید مدنظر قرار گیرد، گفت: روزانه هزاران مقاله، کتاب، تحقیق و ...، در حال تولید است که انعکاس آنها در حوزه بین الملل ناچیز است.

وی افزود: حوزه های علمیه شیعه تاریخ هزار ساله دارند، به گونه ای که نهضت ها و تئوری های سیاسی از این حوزه ها نشأت گرفته و مبدا تحولات عظیم بوده است، لذا حوزه ها باید خود را هم طراز تمدن هزار ساله نشان دهند و فاصله هایی که وجود دارد را کاهش دهند.

آیت الله اعرافی همچنین از همراهی استاندار کرمان با حوزه علمیه استان قدر دانی کرد.

برپایه گزارش، در این دیدار، مسئولین ارشد استانی همچون آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان، علیرضا رزم حسینی استاندارکرمان، حجت الاسلام والمسلمین عیلمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، ذکاء اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حجت الاسلام و المسلمین عربپور مشاور فرهنگی استاندار، گرامی، مشاور عالی استاندارکرمان، حجت الاسلام و المسلمین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از علما، روحانیون، اساتید و طلاب حضور داشتند

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha