جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: حضرت ابوطالب نیز همانند امیرالمؤمنین(ع) واقعا مظلوم بود؛ جمعی از اشخاص دارای افکار بنی امیه، اصرار دارند که ابوطالب به پیامبر(ص) ایمان نیاورد؛ در حالی که در تفسیر نمونه، دلائل، مدارک و اشعار ابوطالب را نقل کرده ایم که دلالت بر ایمان محکم ایشان به رسول اعظم(ص) می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب گفتند: مطابق با برخی از تواریخ، امروز مصادف با روز رحلت حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار امام علی(ع) است.

ایشان اظهار داشتند: حضرت ابوطالب نیز همانند امیرالمؤمنین(ع) واقعا مظلوم بود؛ جمعی از اشخاص دارای افکار بنی امیه، اصرار دارند که ابوطالب به پیامبر(ص) ایمان نیاورد؛ در حالی که در تفسیر نمونه، دلائل، مدارک و اشعار ابوطالب را نقل کرده ایم که دلالت بر ایمان محکم ایشان به رسول اعظم(ص) می کند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: مرحوم علامه امینی بیان می کنند که کسانی که افکار اموی یا مشابه آنان داشتند، تلاش داشتند که هر شخصی با امام علی(ع) مرتبط است را بکوبند و بغضی که نسبت به این امام همام دارند را بر روی حضرت ابوطالب نیز پیاده کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان ساختند: اما بالاخره آفتاب زیر ابرها نمانده و آشکار می شود و در این راستا کتاب ها و دلائل روشنی وجود دارد که دال بر ایمان حضرت ابوطالب بوده و شما طلاب نیز با دستیابی به این دلائل می توانید پاسخ های منطقی در مقابل دشمنان آن حضرت داشته باشید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha