چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)

حوزه/ آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، با پیام حضرت آیت الله سبحانی و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه کشور، در کرمان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، صبح امروز در آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) که با پیام حضرت آیت الله سبحانی و با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، علمای شیعه، اهل سنت و اقلیت های مذهبی و مسئولان استانی، در کرمان برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این مقطع زمانی یاد و نام پیامبر از همیشه زنده تر بوده و امت اسلامی بیش از همیشه به هدایت پیامبر اعظم(ص) نیازمند است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خاطر نشان کرد: درس پیامبر(ص) به امت اسلامی در این عرصه، درس مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) در سال 93 در کرمان، افزود: مقدمات برگزاری و فراخوان دومین کنگره از سال گذشته در کرمان انجام شد.

علیزاده، اهداف برگزاری این کنگره را پاسداشت مقام  و منزلت پیامبر اعظم(ص)، ایجاد بستر مناسب در اتحاد جامعه اسلامی، انسجام ملت و هماهنگ سازی فعالیتهای کانونهای فرهنگی هنری مساجد برشمرد و خاطر نشان کرد: این کنگره بر محور تعامل ادیان الهی، معرفی چهره راستین پیامبر(ص) و اسلام و همچنین مقابله با اسلام هراسی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، با اشاره به استقبال خوب محققان و اسلام پژوهان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور گفت: 110 مقاله به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) رسیده است.

بر پایه این گزرش، پیام حضرت آیت الله سبحانی به کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، توسط حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی از شاگردان معظم له و پیام سیدرضا صالحی امیری، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قرائت شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha