پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید رضا مطهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهم ترین پیام بعثت پیامبر اکرم(ص) را تقویت مکارم اخلاقی در جامعه در سایه عبودیت و بندگی خدا عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث  با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت : هر چند عید مبعث، موسمِ شادباش اهل ایمان به خصوص مسلمین است ، اما در عین حال فرصتی گرانقدر است تا ما به عمق حقیقت بعثت نبی اکرم(ص) و پیام های آن بیشتر و بهتر بنگریم و در این تعمق تاریخی و معرفتی ، درس هایی برای زندگی امروز خود برگزینیم و بدان عمل کنیم.

وی همچنین افزود: با عنایت به فرمایش معروف حضرت رسول اکرم(ص) مبنی بر این که من برانگیخته شدم برای اتمام و کامل کردن مکارم اخلاقی، لذا تقویت اخلاق نبوی و تمسک به این فرهنگ و سیره نورانی، مهم ترین پیام بعثت است.

این استاد تاریخ اضافه کرد: اساساً تعلیم و تزکیه دو پایه مهم در انجام رسالت نبوی به شمار می رود که البته تزکیه و آراسته شدن به مکارم اخلاقی، مقدم بر تعلیم آموزه های دینی می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: پیامبر(ص) چه در زمینه اخلاق فردی و به خصوص مباحث خانوادگی و چه در زمینه اخلاق و سلوک اجتماعی خاصه به عنوان حاکم اسلامی، برترین الگوی اخلاق انسانی را برای همیشه تاریخ به نمایش گذاشتند و این در حالی است که ایشان متاسفانه همچنان در غربت و مظلومیت هستند چه آن که بسیاری از ما مسلمان ها هنوز نتوانسته ایم آن طور که شایسته مقام و منزلت حضرت ختمی مرتبت است، ایشان و به خصوص اخلاق بی مثالشان را به دنیا نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز گروه های مزدور و تروریست به اسم پیامبر(ص) دست به هر جنایتی می زنند و خود را نمایندگان امروزین نبی اکرم(ص) معرفی می کنند و حال آن که پیامبر (ص) بالاترین مظهر رحمت و عطوفت الهی بودند.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم یادآور شد: البته در این باره نباید از تلاش مستمر و پایان ناپذیر جبهه کفر و استکبار و نفاق شیطانی در طول قرن های متمادی به منظور جلوگیری از نشر و انتقال پیام اسلام ناب محمدی(ص) به گوش مردم دنیا غافل شد، هر چند که با این وجود و البته به لطف الهی نهضت نورانی و سعادت بخش پیامبر رحمت للعالمین در پهنه گیتی همچنان رو به توسعه است و سال به سال بر تعداد پیروان و علاقه مندان به حضرتش اضافه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری در خاتمه با اشاره به این که احترام به کرامت انسان و نیز تقویت وحدت و اخوت اسلامی از دیگر پیام های مهم بعثت نبوی است، گفت: از اصول و شاخصه های مهم اخلاق نبوی این است که انسان ها در سایه کرامت با یکدیگر رفتار کرده و بر این مبنا از خودخواهی ها ، حرص و طمع ، حسادت ها ، کینه ها و غرض ورزی ها که با اصول اسلام ناب تعارض دارد، به شدت بپرهیزند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha