جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روز مبعث پیامبر اکرم(ص)، روز زدودن اخلاق مذموم و ناپسند و شكوفايي اخلاق حسنه است و در اين روز انسانيت به اوج و كمال حسنات اخلاقي رسيد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن عید مبعث اظهار داشت: در روز مبعث اخلاق جوانمردانه و امانت‌داری، احترام به انسان به‌دوراز توجه به جنسيت، نژاد، طايفه، ثروت و رنگ به دستور الهي براي انسان‌ها به كمال خود رسيد و براي بشر به‌عنوان قرآن که كتاب رستگاري است، ابلاغ شد.

وی افزود: روز بیست و هفتم رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و نزول نخستین پیام آسمانی برای حضرت محمد(ص)، در بین مسلمانان از ارزش و احترام خاصی برخوردار بوده و مسلمانان این روز را جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان این که حضرت محمد(ص) رحتمي براي همه مردم جهان است، افزود: همه جهانيان از پرتو و الطاف الهي اين شخصيت بزرگ مهرباني و اين نعمت بزرگ بعثت فيض خواهند برد.

وی با اشاره به این که تمام پیامبران و انبیای الهی دارای اخلاق حسنه و نیکو بودند، گفت: خداوند متعال حضرت موسی را به خاطر اخلاق نرم و نیکو نسبت به تمام مخلوقات خداوند برگزید.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: مهم‌ترین عامل گرایش مردم عرب به آیین اسلام و وجود مبارک پیامبر(ص) نه علم و معجزه و نه تبار و نژاد و خانواده، بلکه اخلاق نیکوی پیامبر بود.

وی خاطرنشان کرد: مکارم و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای جامعه بشری است و اگر موردتوجه قرار گیرد زمینه سعادت و تعالی همگان را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha