جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مراسم آغاز به کار دهمین همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی با قرائت مقالات تخصصی و برگزیده همایش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دهمین همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی با موضوع قرآن و فرهنگ انقلاب با حضور اندیشمندان قرآنی از سراسر کشور و جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش، در نوبت صبح این همایش، 16مقاله برگزیده، در دو پنل فارسی و عربی و انگلیسی توسط پدیدآورندگان قرائت شد؛ در این دو پنل تخصصی هیئت داوران و اعضای کمیته علمی مسابقات و همچنین پژوهشگران قرآنی حضور دارند.
 در پنل فارسی که با داوری حجج اسلام والمسلمین غضنفری، عشریه و اصفهانی برگزار می‏ شود، مقالاتی چون واکاوی درون دینی از شاخصه‎های انقلابی بودن در عصر حاضر جهت تحقق آرمان‎های انقلاب، بررسی مبانی قرآنی انقلاب اسلامی ایران، تبیین مبانی انقلاب اسلامی ایران و ارایه مدل مفهومی آن از منظر آموزه‎های قرآن، آسیب شناسی رفتار انقلابیون پس از پیروزی انقلاب از منظر قرآن کریم ارایه می‎شود.
از دیگر مقالاتی که در برنامه های فارسی این همایش ارایه می‎شود؛ می‏ توان به مقالاتی چون انقلاب اسلامی و رسانه‎های نوین: فرهنگ جهادی سبک اقدام و عمل اسلامی در قرآن کریم، مبانی انقلابی بودن از منظر قرآن کریم، شاخصه‎ها و ضوابط انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم و موانع انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم اشاره کرد.
از نکات جالب توجه این همایش می‎توان به ارایه مقالات دوره گذشته و چکیده مقالات دوره حاضر اشاره کرد؛ همچنین نظم برگزاری همایش و ارایه مقالات و داوری آنها در هر دو پنل از نکات مثبتی است که در این همایش به چشم می‎خورد.

گفتنی است با توجه به اینکه به رغم تخصصی شدن موضوع، سفارش مقالات به خارج از همایش انجام نشده، این نکته را نیز می‎توان از نکات جالب توجه این مسابقات اشاره کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha