پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 413973
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
فراخوان

حوزه/ فراخوان شماره دوم دوفصلنامه دین و دینداری از مجموعه نشریات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مدیر اجرایی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به فراخوان شماره دوم دوفصلنامه دین و دینداری، اظهارداشت: در طول تاریخ، دین به عنوان مجموعه ای از باورها، بایدها و نبایدها در کنار بشر و همراه او مطرح بوده است، گرچه به اعتقاد رهبران دینی، دین آموزه ای برای هدایت و سعادت انسان می باشد، اما سوء استفاده های ظالمان از آموزه های دینی، کج فهمی‌های جاهلان، تعصبات نابجای برخی دینداران و همچنین باورهای نادرستی که در کنار باورهای دینی جاخوش کردند، عواقب ناگواری را برای بشر به جای گذاشته است.

احمد رمضانی افزود: این گونه حوادث، دو رویکرد کلی را در جهان پدید آورده است؛ رویکردی که پس از تحمل رنج‌ها، کشتارها، نابسامانی ها، دین را منفور جامعه کرده و حضور هرگونه نشان دینی را در مجامع عمومی محکوم می کند و رویکرد دیگری که نه تنها دین را کنار نمی گذارد، بلکه به دنبال رواج دینداری در جامعه است؛ اما در عین حال، تلاش می کند آنرا به شیوه ای صحیح و عاری از خشونت گسترش دهد. در این بین، هنوز هستند آن دسته ای که از دین استفاده های ابزاری می نمایند و چهره ای خشن و جنگ طلبانه را از آن به نمایش می کشند.

مدیر اجرایی نشریات این مرکز بین المللی ادامه داد: آنچه امروز برای جامعه دینی و دینداران، اهمیت بسزایی دارد، تدوین آثار علمی در راستای نشر صحیح دین و دینداری است؛ به گونه‌ای که نه تنها انسان‌ها را به سمت سعادت دنیوی و اخروی سوق بدهد، بلکه به ایشان بیاموزد چگونه در کنار یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند.

وی بیان داشت: در این راستا با کمک اساتید داخلی و خارجی برای دریافت مجوز و انتشار این نشریه اقدام شد که خوشبختانه شماره اول آن در اوائل فروردین 96 منتشر گردید و برای آماده‌سازی شماره دوم این نشریه فراخوان عمومی انجام داده ایم.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی اظهارداشت: مهلت ارسال مقالات برای شماره دوم، اواخر خرداد می باشد و مقالات دریافتی پس از این تاریخ در صورت پذیرش در شماره های آتی منتشر خواهد شد.

مدیر اجرایی نشریه با بیان اینکه در اعضای هیئت تحریریه از ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده کرده‌ایم، افزود: از آنجایی که عمده مستشرقین با پیش فرضی غیرواقع بینانه به سمت دین پژوهی  و به ویژه اسلام شناسی گرایش پیدا می‌کنند، ما از اساتید مورد تأیید جامعه المصطفی (ص) دعوت نمودیم که هر کدام سابقه چندین حضور علمی به صورت فرصت مطالعاتی یا دوره های تخصصی در این دانشگاه را داشته‌اند.

دریافت مقالات فقط از طریق ایمیل های ذیل انجام می شود:

Ramezani@icpcr.com - Nazari@icpcr.com -info@icpcr.com

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha