جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 413980
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
تصاویر/ افتتاحیه نخستین مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام

حوزه/ درک معارف قرآنی در تبلیغ مبلغان دینی موثر است به همین علت مبلغان باید نسبت به فراگیری آموزه‌های قرآنی اهتمام جدی داشته و در این مسیر از فرصت‌های مختلف به ویژه مسابقات قرآنی غافل نشوند.

حجت‌الاسلام عزیزی در حاشیه برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ترویج آموزه‌های قرآنی تاثیرگذاری مستقیمی دارد، اظهار کرد: قرائت و حفظ آیات قرآن کریم، تفکر در این آیات را نیز به دنبال دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با توجه به اینکه امسال نخستین دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام است می‌توانیم بگوییم که تا کنون روند برگزاری موفق بوده و برنامه منظمی دنبال شده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام در مقایسه با دیگر مسابقات بین‌المللی کشور از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: این دوره انگیزه‌ای است برای طلاب کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی که در رشته‌های مختلف قرآنی آمادگی خود را افزایش داده تا بتوانند در دوره‌های آینده شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام نسبت به دیگر مسابقات قرآنی تفاوت‌های بسیاری دارند، اضافه کرد: با توجه به حضور طلاب توانمند، این مسابقات باید با دیگر مسابقات بین‌المللی تفاوت داشته باشد.

وی از قرآن کریم به عنوان هدایت‌گر جامعه بشری نام برد و گفت: طلاب می‌توانند با رسیدن به قرائت مطلوب و حفظ آیات قرآن کریم در مسیر معرفی آموزه‌های دینی به مردم با سرعت چشمگیرتری به موفقیت برسند.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه عمل به معارف قرآن کریم در پیشرفت جامعه بشری بسیار تاثیرگذار است، عنوان کرد: فهم و درک معارف قرآنی در تبلیغ مبلغان دینی موثر است به همین علت مبلغان باید نسبت به فراگیری آموزه‌های قرآنی اهتمام جدی داشته و در این مسیر از فرصت‌های مختلف به ویژه مسابقات قرآنی غافل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مختلف فرهنگی کشور در راستای ترویج معارف قرآن کریم در حال تلاش هستند، گفت: اجرایی کردن آموزه‌های قرآنی مشکلات جامعه اسلامی را رفع می‌کند به همین علت ترویج معارف قرآنی به عنوان یک اولویت مطرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha