شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه نخستین مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام

حوزه/ انتخاب شعار «یک کتاب، یک امت» برای نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام اقدامی قابل تقدیری است

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب در حاشیه برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان اینکه وحدت جهان اسلام به عنوان یک اولویت بسیار مهم مطرح است، اظهار کرد: این وحدت می‌تواند از انحرافات و پیدایش جریان‌های تکفیری جلوگیری کند به همین علت مسلمانان جهان باید در سایه آیات نورانی قرآن کریم و فرمایشات حضرت محمد(ص) گردهم آمده و در راستای رسیدن به اهداف اسلام تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام به میزبانی ایران در قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مسابقات با حضور مهمان‌هایی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی طی سه روز برگزار می‌شود و همزمان با روز عید مبعث به پایان می‌رسد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) به حضور طلاب مذاهب مختلف اسلامی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: طلاب با تفکر و اعتقادات مذهبی متفاوت در این مسابقات شرکت دارند اما با محور قرآن کریم در کنار یکدیگر قرار گرفته و شعار مشترکی را فریاد می‌زدند.

وی، انتخاب شعار «یک کتاب، یک امت» برای نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام را اقدام قابل تقدیری دانست و گفت: این مسابقات نقطه عطفی در تاریخ حوزه‌های علمیه است چرا که قم در این مسابقات قرآنی از طلاب مذاهب مختلف اسلامی میزبانی می‌کند.

حجت الاسلام موسوی‌نسب به برخی از ظرفیت‌های موجود در شهر قم اشاره کرد و ادامه داد: قم به عنوان تبیین کننده معارف اسلامی می‌تواند به کانون ترویج معارف قرآنی تبدیل شود و پرتوهای نور این کتاب الهی را به سراسر جهان منعکس کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت حضور طلاب خارجی در قم بیشترین استفاده را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مراکز علمی و پژوهشی بسیاری در این شهر فعالیت دارند که آشنایی طلاب خارجی با این مراکز سبب افزایش همکاری میان مجامع علمی جهان اسلام می‌شود.

حجت الاسلام موسوی‌نسب با بیان اینکه قرآن به عنوان فصل‌الخطاب مسلمانان جهان معرفی شده است، مطرح کرد: در این مسابقات با ترویج معارف قرآن کریم می‌توانیم در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) نیز به موفقیت‌های مطلوبی برسیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha