شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر امور قرآنی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام زمینه‌ساز تقریب مذاهب اسلامی است، گفت: وحدت مسلمانان در سایه معارف قرآن کریم تحقق‌بخش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام رضوی در حاشیه برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام با تاکید بر اینکه این مسابقات از سطح کیفی مطلوبی برخودار است، اظهار کرد: طلاب کشورهای مختلف در مرحله نخست با یکدیگر رقابت کرده و برترین آنها به این مسابقات راه یافته‌اند که این موضوع سبب ارتقا سطح رقابت‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام زمینه‌ساز تقریب مذاهب اسلامی است، اضافه کرد: وحدت مسلمانان در سایه معارف قرآن کریم تحقق‌بخش است به همین علت پیروان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی باید در راستای ترویج معارف این کتاب الهی تلاش کنند.

مدیر امور قرآنی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از تاکید قرآن کریم نسبت به تقریب مذاهب اسلامی یاد کرد و گفت: عمل به آموزه‌های قرآن کریم یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام است که نباید نسبت به این موضوع مهم غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه طلاب بیشتر هر قشر دیگری باید در عمل به آیات قرآن کریم اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: برگزاری این مسابقات و رقابت میان طلاب هدف فرعی است که سبب رسیدن به اهداف اصلی می‌شود.

حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه قرائت و حفظ قرآن کریم سبب تفکر و تامل در آیات این کتاب الهی می‌شود، مطرح کرد: اگر طلاب نسبت به فهم آیات قرآن کریم اهتمام جدی داشته باشند به خوبی می‌توانند به آنها عمل کرده و آنها را در جامعه ترویج دهند.

مدیر امور قرآنی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه یادآور شد: آیات قرآن کریم به عنوان هدایت‌گر جامعه بشری معرفی شده است به همین علت طلاب باید با استفاده از این کتاب الهی در راستای هدایت افراد به سمت آموزه‌های دینی اسلام که راه درست و منطقی است، استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha