جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل از طلاب خواهر تاکستان

حوزه/ همزمان با فرارسیدن سالروز بعثت خاتم الانبیاء(ص)، از طلاب نمونه خواهر مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امروز در مراسم جشن مبعث خاتم الانبیاء(ص) و تقدیر از طلاب نمونه مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان به موضوع بعثت اشاره کرد و گفت: همان گونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند بعثت ایشان برای کامل کردن مکارم اخلاق بوده است، چیزی که در جامعه امروز بشری گمشده اصلی می باشد. جاری شدن اخلاق اسلامی و مکارم اخلاقی در هر جامعه ای عامل اصلی آرامش و خوشبختی افراد و اعضای آن جامعه می باشد.

امام جمعه موقت شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: همه باید در رعایت اخلاق با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام (ص) در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی در جامعه کوشا باشیم.

وی با بیان این که بعثت  سند جاودانگی و همزاد قرآن است و خداوند در این کتاب آسمانی از بعثت پیامبران و اهداف آن سخن به میان آورده است، گفت:‌ در مبعث خداوند رحمان با برگزیدن حضرت محمد(ص) وظیفه مسلمانان را درقبال اسلام مشخص کرد و راه زندگی سالم و چگونه برخوردارشدن از سعادت دنیوی و اخروی را به مسلمانان آموخت.

 استاد حوزه عنوان داشت: پیامبراسلام(ص) سختی های زیادی را برای بقای دین اسلام متحمل شد و از هیچ چیزی برای نگهداری و ترویج دین اسلام در آن زمان فروگذار نبود، و ما نیز امروز مسئول هستیم و وظیفه داریم از دین رسول الله محافظت کنیم.

 حجت الاسلام  موسوی شالی مبعث را برانگیخته شدن عنوان کرد و اظهار داشت: تحول بزرگ در تاریخ بشریت، آمادگی قلب و روح پیامبر اسلام برای دریافت آیات وحی و آوردن کتاب قرآن برای هدایت بشریت بود.

وی گفت: مبعث حضرت رسول گرامی اسلام (ص)، عید عزت و شکوه بندگی در پیشگاه احدیت است و از اعیاد بزرگ اسلام محسوب می شود.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از 40 نفر از طلاب نمونه این مدرسه تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha