پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمایی یک روزه مدیران، معاونان و نمایندگان اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ کسی که لذت بندگی را بچشد، تمام سختی ها برایش هموار خواهد شد، به گونه ای که هیچ گونه ناراحتی را حس نخواهد کرد و در نتیجه به آرامش وصف ناپذیری دست می یابد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، اعظم جهانبخش، عصر امروز در نشست اخلاقی که  با موضوع «آرامش در پرتو عبودیت و بندگی» که در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س ) یزدانشهر برگزار شد، در مورد مبارزه با هوای نفس گفت: مخالفت با هوای نفس، انسان را قوی و توانا می کند و اگر بنده ای به دستورات خداوند عمل کند، عبد و بنده بودن خود را ثابت می کند.

وی با بیان این که عبودیت و بندگی لذت بخش بوده و با هیچ لذتی قابل مقایسه نیست، ابراز داشت: کسی که لذت بندگی را بچشد، تمام سختی ها برایش هموار خواهد شد، به گونه ای که هیچ گونه ناراحتی را حس نخواهد کرد و در نتیجه به آرامش وصف ناپذیری دست می یابد.

استاد حوزه خواهران عنوان کرد: برای رسیدن به آرامش باید به لذت بندگی برسیم و جهت رسیدن به لذت بندگی باید مطیع خدای متعال بوده و همیشه به جای دنبال حکمت و علت بودن،  دنبال دستور باشیم.

وی افزود: دستورات الهی گاهی صریح و آشکار و گاهی پنهان است و هر کس چهل روز عبادت خالصانه انجام دهد، چشمه های حکمت به روی او باز می شود و زمانی که از دستورات صریح اطاعت کردیم دستورات پنهان نیز بر ما هویدا خواهد شد.

جهانبخش تصریح کرد: هر کس به هر درجه و مقامی نائل می شود به برکت عبودیت و بندگی است و مرتبه هر کس را باید به عبادت و بندگی او شناخت.، عبادت تنها خواندن نماز و یا برگزاری مراسم مذهبی نیست، بلکه هر عملی که برای خداوند و از جهت تسلیم و خضوع در برابر او باشد عبادت به حساب می آید.

وی در ادامه به اطاعت پذیری حضرت زینب (س) اشاره نمود و گفت: حضرت سجاد(ع) در وصف حضرت زینب(س) می فرمایند: عمه ام زینب(س) همه نمازهای واجب و مستحب خود را در طول مسیر از کوفه به سمت شام به صورت ایستاده می خواند و در برخی منازل به جهت گرسنگی و ضعف نمازش را نشسته می خواند، چرا که سه شبانه روز غذایی که برای ایشان می آوردند میان اطفال تقسیم می کردند.

استاد حوزه در پایان ابراز کرد:حضرت زینب(س) با سخنان نافذ و آتشین در برابر طاغوتیان و ستمگران قیام کرد و با سخنوری خود به هدایت و ارشاد مردم جاهل که دین خود را به مشتی درهم و دینار فروخته بودند، پرداخت و پیام مقدس امام حسین(ع) را به اقصی نقاط جهان رساند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha