سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مستبصر موریتانیایی شیخ سیدی احمد

حوزه/ شیخ احمد آل‌الشریف گفت: پیشتر گمان می‌کردم پیروان مذهب شیعه در مورد صحابه چیزهایی می‌گویند که در شأن آنان نیست اما بعد از پژوهش و مطالعه به این نتیجه رسیدم که مسئله کاملا بر عکس است و چنین چیزی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ سیدی احمد بن محمد آل الشریف مستبصر و مبلغ اسلامی از کشور موریتانیا به زیارت حرم مطهر امیر المؤمنین علی (علیه السلام) مشرف شد.

وی که با پژوهش، مطالعه و استبصار به مذهب اهل البیت (علیهم السلام) گرایش پیدا کرده گفت: پیشتر گمان می کردم که پیروان مذهب شیعه در مورد صحابه چیزهایی را می گویند که در شأن آنان نیست اما بعد از پژوهش و مطالعه به این نتیجه رسیدم که مسئله کاملا بر عکس است و چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: بعد از مراجعه به کتب اصلی و منابع مورد اعتماد متوجه شدم که سخنرانی ها و خطابه های علمای شیعه امامیه دارای صبغه اسلامی بسیار بالایی است و همین مسئله باعث شد که این خطابه ها را بزرگداشته و به ولایت اهل بیت (علیهم السلام) تمسک جسته و آنان را دوست بدارم.

سید احمد در خصوص زیارت و جایگاه امام علی (ع) در دل های مسلمین گفت: امام علی (ع) تجلی اسلام حقیقی، عدالت قرآنی و جان پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) است و قرآن کریم در آیه مباهله و حدیث پیامبر اکرم (ص) در حدیث منزلت و حدیث ثقلین بر این مسئله تاکید دارد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در حقیقت، عدالت قرآنی، جانشین پیامبر اکرم (ص)، همسر دخترش و پدر امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) است.

سید احمد همچنین از صحن ها و بخش های مختلف حرم مطهر بازدید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha