پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید سیف الله موسوی-مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، اقامه عدل و برپايى حكومت الهى را از اهداف بعث خواند و اگفت: با تحقق اين دو هدف مقدماتى، عبادت مخلصانه حق‌ كه هدف اصلى بعثت انبياست، محقق مى‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سید سیف الله موسوی، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب گفت: هدف اصلى بعثت انبياء، همان عبادت مخلصانه خداست كه سعادت جاودانه انسان، در آن است و او را خاضع و فرمانبردار مى‌سازد.

وی، اقامه عدل و برپايى حكومت الهى را از اهداف بعث خواند و افزود: با تحقق اين دو هدف مقدماتى، عبادت مخلصانه حق‌ كه هدف اصلى بعثت انبياست، محقق مى‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب ادامه داد: در حكومت انبياء، خواسته‌ها و مصالح فردى يا گروهى، حكومت نمى‌كند؛ آنچه حكومت مى‌كند، امر و نهى الهى و دستورها و قوانين خداست.

وی با اشاره به اینکه حكومت اسلامی با ديگر حكومت ها تفاوت اساسى دارد، افزود: همه حكومت‌ها از هر نوع و به هر شيوه، چه حكومت‌هاى فردى و چه  جمعى، چه آن‌ها كه بر پايه استبداد و یا دموكراسى غير الهى و حاكميت مطلق احزاب و گروه‌ها بنا مى‌شوند، همگى در يك نقطه به هم مى‌رسند و همگى از اين نقص مشترك برخوردارند كه مصالح و خواسته‌هاى فرد يا جمع معينى، آن هم به تشخيص عده معدودى از افراد بشر، اختيار همه انسان‌ها را در دست داشته باشند و على‌رغم حس طبيعى خودخواهى و نيز خطاپذيرى آنان، خواست و تشخيص آنها، سرنوشت بقيه را رقم می زند و انسان‌ها در زندگى‌شان محكوم تصميم حاكمان باشند.

حجت  الاسلام موسوی عنوان داشت: در حكومت انبيا خواسته خداوند ملاك تصميم‌گيرى‌ها و قوانين و مقررات است. خواسته خدای متعال يعنى عدل، فضيلت و مصلحت. انبيا امانتدارانى هستند كه قانون و دستور خدا را در جامعه بشرى اجرا مى‌كنند و حكومت انبيا به ‌معناى حكومت قانون خداست.

وی تاکید کرد: حكومت امامان معصوم عیهم السلام پس از نبى خاتم(ص) و نيز حكومت فقهاى عادل در زمان غيبت امام معصوم نيز همان حكومت قانون خداست؛ زيرا مبتنى بر اراده و دستور خداوند متعال است. انبيا و امامان معصوم(ع) و نيز فقهاى عادل امانتداران دين خدايند؛ آشنايان امين و عادلى كه قانون خدا را مى‌شناسند و در اجراى صحيح آن، به‌دليل عصمت و عدالتى كه دارند، خيانت نمى‌كنند.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب تاکید کرد: خداى متعال در قرآن كريم از جمله در سوره شعراء بارها به بيان هدف پيامبران مبنی بر اقامه حكومت الهى پرداخته است.

امام جمعه موقت شهرستان گیلانغرب ادامه داد: انبياى الهى، بشر را به پذيرش رهبرى خود فراخوانده‌اند و آنان را به برپايى حكومتى كه رهبرى آن را انبيا بر عهده دارند، دعوت كرده‌اند.

حجت الاسلام موسوی افزود: اين هدف در سوره نساء آيه ۶۴، هدف همه پيامبران اعلام شده است. خداى متعال مى‌فرمايد «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللهِ/هيچ رسولى نفرستاديم مگر به اين منظور كه به اذن خدا اطاعت شود » و براى تحقق همين هدف است كه خداى متعال درباره رسول خدا و امامان پس از او مى‌فرمايد «أَطِيعُواْ اللهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِى الأَمْرِ مِنكُمْ / اى كسانى‌كه ايمان آورده ايد، از خدا اطاعت كنيد، و از رسول خدا و اولى الامر خود اطاعت كنيد»

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب در پایان گفت: اين دو آيه، تأكيدى بر تداوم هميشگى اين هدف پيامبران، يعنى برپايى حكومت الهى در طول تاريخ گذشته و آينده بشر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha