جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رنجبر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با بیان اینکه رسول گرامی اسلام عشق و دلداگی به خدای مهربان را به بشر آموختند، گفت: کارمندان ادارات باید گره‌گشای کار ارباب‌رجوع باشند و امروز و فردا نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر در مراسم شب عید مبعث، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) عشق و دلداگی به خدای مهربان و خالق هستی را به بشر آموختند، اظهار داشت: سراسر وجود رسول گرامی اسلام محبت بود و ایشان بنا به کمالاتی که داشتند به مقام عظیم الشأن رسالت مبعوث شدند.

وی با تأکیدبر مهر و عطوفت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی(ص)، پیامبر ختمی مرتب جز مهر، عشق، محبت و مودت در عالم به رسمیت نمی شناختند چنان که فرمودند: « جز عشق و مودت به اهل بیت(ع) مزد و اجر رسالتم را از شما نمی خواهم.»

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر تصریح کرد: ذات و خاصیت عشق این است که به دنبال خود تبعیت به همراه دارد و عاشق تابع معشوق است و آنگونه رفتار می‌کند که معشوق می‌پسندد و حتی در عشق‌های زمینی و مجازی هم این تابعیت مشاهده می شود.

این کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) آمده اند تا به شما چیزهایی یاد دهند که نمی توانستید به آنها دست پیدا کنید، بیان کرد: هر چه قدر  هم علم پیشرفت کند، نسخه ای مثل وحی برای شما شفا بخش نیست.

گره گشایی از کار مردم

وی با اشاره به «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ» و این وعده خداوند در قرآن که می فرماید: به یاد من باشید تا به یاد شما باشم، عنوان کرد: یاد خدا تنها به معنای گفتن ذکر نیست، بلکه طوری رفتار کنیم که عمل مان، ما و دیگران را به یاد خدا بیندازد، به طور مثال کاسبی که گران‌فروشی نمی‌ کند و خریداری که خدا را شکر و در حق او دعا می‌کند، مصداقی از «ذکرالله» است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با بیان اینکه گره‌گشایی از کار مردم سبب گره‌گشا شدن کار ما می شود، افزود: کسانی که خداوند به آنها آبرو و عزتی عنایت کرده است، اگر از آبروی خود برای مردم مایه بگذارند، خداوند آبرو و اعتبار بیشتری به آنها می دهد.

واهمه نداشتن از انفاق

وی با این توصیه که مال و ثروت نباید با بخل و جمع آوری آن همراه باشد و اموال و دارایی‌ها وقتی سودمند است که قسمتی از آن را به دیگران ببخشند، تصریح کرد: اگر انفاق ریشه و هدف خدایی داشته و با انگیزه ای الهی انجام شود، خداوند جایگزین می‌کند و به همین علت باید گفت که از بذل و بخشش نترسید.

این کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند روزی همه را تقسیم و به موقع به آنها می‌دهد بنابراین دلیلی برای حرص و طمع نیست، گفت: همچون مورچه در حال انباشته کردن نباشید بلکه شیوه بلبلان پیشه کنید، زیرا خدای متعال رازق است.

وی با تأکید بر اینکه کارمندان می بایست گره‌گشای کار ارباب‌رجوع باشند و امروز و فردا نکنند، بیان کرد: در صورتی که کار ارباب‌رجوع انجام شود، او خدا را شکر می‌کند که چنین فردی سر راهش قرار داد و این امر یعنی ارباب‌رجوع به یادِخدا افتاده و در واقع گره‌گشایی به موقع از کار ارباب‌رجوع‌، سبب ذکر الله می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر متذکر شد: مبادا اتفاق بیفتد که کارمندی به آن علت که خودش زمانی شرایط ارباب رجوع را داشته و برای رفع مشکلش با رفت‌ و آمدهای پشت سرهم اذیت و آزار شده است، کار او را به تأخیر بیندازد.

کارشناس دینی رسانه ملی درباره یاد خدا از انسان، عنوان کرد: به طور مثال وقتی هنگام معامله‌ای سر دو راهی قرار گرفتید، خداوند جرقه‌ای به ذهن انسان می زند که این معامله برای شما سودمند نیست تا انسان از انجام صرف‌نظر می کند.

یاد‌خدا؛ نسخه شفابخش اضطراب

وی به آيه مبارکه «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» اشاره کرد و افزود: وقتی ناآرام، مضطرب و پریشان هستید با خدا همسو و هم جهت شوید و رضای خود را در جهت رضای الهی قرار دهید آنگاه آرام و قرار پیدا می‌کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر با بیان اینکه آرامش شما در گروِ یاد خدا است و با هیچ چیز دیگری آرامش پیدا نمی‌کنید، تصریح کرد: اگر چه ممکن است با خانه، ماشین، شغل و شهرت آرایش پیدا کنید اما به آرامش نمی‌رسید؛ باید بدانید که کلید شادی و نشاط در زندگی در دست خود افراد است.

انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha