پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام طباطبایی نسب

حوزه/ مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: قله بعثت، غدیر و ولایت علی بن ابیطالب(ع) است و به طور کلی برای معرفی امیرالمومنین(ع) و ولایت سایر ائمه هدی به بشر می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، دوشنبه شب همزمان با سالروز بعثت رسول اکرم(ص) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به تبیین اهداف بعثت پرداخت و ابراز کرد: قله بعثت، غدیر و ولایت علی بن ابیطالب(ع) است و به طور کلی برای معرفی حضرت علی(ع) و ولایت سایر ائمه هدی به بشر می باشد.

هدایت؛ نیازِ بشر

وی اولین هدف رسالت نبی مکرم اسلام(ص)  را «هدایت بشر» عنوان کرد و افزود: خداوند برای هدایت بشر پیامبرانی فرستاد که اولین آن حضرت آدم و خاتم آن، رسول الله(ص) هستند.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: انسان در کنار نیازهای مادی نیازمند هدایت است که خداوند برای تحقق این امر 124 هزار پیامبر را برای هدایت اقوام گوناگون قرار داد تا آنها را دعوت به خداپرستی و اجتناب از طاغوت و پرهیز از باطل کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب عنوان کرد: دومین هدف بعثت رسول خدا(ص)، «معرفی قرآن» به عنوان کامل‌ترین برنامه سعادت بشر بوده است؛ قرآن تنها برای مسلمانان تعریف نشده است، بلکه برای تمام انسان‌ها در همه زمان‌ها برنامه دارد.

مدیر مؤسسه فرهنگی نورالائمه(ع) ابراز کرد: هر چند در طول تاریخ کسانی بودند که سعی در وارد کردن خلل و ایراد در این کتاب آسمانی بوده‌اند اما خوشبختانه تا این لحظه کسی توان چنین کاری نداشته است.

وی، سومین هدف مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری را «اکمال نبوت» مطرح کرد و افزود: خاتمیت نبوت از امتیازات برجسته رسول خدا(ص) است و شریعت ایشان مکمل شریعت‌های حضرت نوح، ابراهیم و عیسی بوده است.

حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان اینکه چهارمین هدف بعثت «مکارم اخلاق» است و حضرت محمد مصطفی(ص) به رسالت مبعوث شدند تا اخلاق را به ما آموزش دهند، اظهار کرد: زندگی رسول خدا(ص) ممتاز و برجسته است و سبک زندگی ما باید با الهام گرفتن از سیره ایشان، نبوی باشد.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: بن بست در زندگی، انحراف و گمراهی بشر نتیجه دور بودن از درِ خانه رسول خدا است زیرا زندگی ای که با رسول الله و اهل بیت(ع) مأنوس باشد متلاشی نمی شود.

برخورد پیامبر(ص) با جاهل قاصر و مقصر

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رفتار پیامبر(ص)  با جوانان، بیان کرد: حضرت محمد(ص) با جاهل قاصر چکشی و تند برخود نمی‌کردند، بلکه با رفتار و عملکرد خود دین را به طور صحیح به آن‌ها معرفی می کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی نورالائمه(ع) عنوان کرد: جاهل بر دو نوع «قاصر» و «مقصر» است، جاهل قاصر کسى است که اصلاً متوجه جهل خود نيست و يا راهى براى برطرف کردن جهل خود ندارد.

حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: جاهل مقصر کسی است که متوجه جهل خود بوده و راه‌هاى رفع جهالت خود را هم مى ‏داند، ولى در آموختن احکام کوتاهى مى ‏کند.

ولایت امیرمومنان(ع)، کمال بعثت است

وی با بیان اینکه قله بعثت، غدیر و ولایت علی بن ابیطالب(ع) است، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف بلند بعثت این است که پیامبر اکرم(ص) دست ما را در دست حضرت علی(ع) بگذارند؛ در واقع و به طور کلی بعثت برای معرفی حضرت علی(ع) و سایر ائمه هدی به بشر است.

حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان اینکه بعثت روز آغاز و تأسیس اسلام است، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای لطمه زدن و حذف بعثت تلاش‌های بسیاری کردند که در رأس آن دشمنی‌ و بدی‌ها کودتای سقیفه بود تا مردم را از کمال بعثت که ولایت امیرمؤمنان(ع) است، محروم سازند.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه محور تمام اعمال ولایت است، افزود: حفظ زحمات 23 ساله رسول خدا در گروِ اعلان ولایت حضرت علی(ع) به مردم بود چنان‌که خداوند به رسولش خطاب کرد که اگر ولایت علی بن ابیطالب(ع) را در غدیر به مردم ابلاغ نکنی رسالت تو به کمال نمی رسد.

انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha