پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

حوزه/ قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، یکی از مهمترین پیام‎های قرآن کریم را صیانت از انقلاب الهی و جامعه اسلامی در مقابل نفوذ دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین الهی زاده شب گذشته در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی با ذکر این مطلب که عنوان این همایش ( قرآن و فرهنگ انقلاب)، فلسفه اصلی تشکیل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است گفت: انقلاب و فهم قرآنی و همچنین تبین انقلاب با استفاده از معارف قرآن کریم و تبیین رابطه بین قرآن و انقلاب از جمله اهداف اصلی این دانشگاه است.

وی افزود: یکی از مسایلی که همه ما باید آن را باور داشته باشیم و باوری قطعی و بدون کوچکترین نقصان است، آن است که همه معارف الهی و انسانی در قرآن کریم قابل استحصال است و اگر کسی به قرآن رجوع کند همه این مباحث را درخواهد یافت.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با ذکر این مطلب که قرآن، مبدا و مقصد را برای ما مشخص می‎کند، اظهارکرد: برخی گمان می کنند که انتخابات از عناصری است که ما به اجبار آن را قبول کرده ایم، ولی اگر کسی که به آیات 19 سوره کهف به شکل عمیق نگاه کند به خوبی می تواند این معنی را در این آیات مشاهده کند.

وی گفت: انتخابات برای تعیین ولی امر نیست بلکه برای تدبیر امور جاری جامعه است؛ انتخابات برای انتخاب امام نیست بلکه برای آن است که امور جاری کشور تدبیر شوند؛ نبی و امام از سوی خداوند انتخاب می شوند ولی مسئولان برای اداره امور اجتماعی و اقتصادی  باید با انتخاب از بین شایسته ترین ها انجام شود.

استاد دانشگاه اظهارکرد: قرآن کریم بیان می کند که مدیر جامعه باید در مدیریت خود لطافت به خرج دهد و مردم از فقر دور کند؛ یک مسئول نباید کاری کند که دشمنان به نفاط ضعف جامعه اسلامی پی ببرند زیرا اگر دشمنان به نقاط ضعف پی ببرند آنها را به سنگ خواهند بست و تا زمانی که ما را تابع خود نکنند از کار خود دست بر نمی دارند.

وی گفت: اگر زمینه نفوذ دشمنان فراهم شود و دشمنان بر ما دست پیدا کنند دیگر رستگاری در کار نخواهد بود، به همین دلیل بود که امام راحل فرمودند که اگر انقلاب در این مقطع حساس سیلی بخورد تا سالهای سال قد علم نخواهد کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهارکرد: قرآن کریم به ما می گوید که تا جان باید از این انقلاب حفاظت کنیم؛ هر کسی به شکلی از این انقلاب پاسداری می کند؛ اهالی قرآن باید با مبانی قرآنی از این انقلاب پاسداری کنند؛ تبین مبانی، مبدا و مسیر و مقصد انقلاب اسلامی باید توسط اهالی قرآن انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha