پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی با بیان اینکه مسئولان باید همانند پیامبر(ص) با مردم رفتار کنند، گفت: مسئولین خود را از مردم بدانند، نه رئیس و صاحب منصب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن بعثت در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: سعی کنیم رفتار و گفتار و کردارمان را اسلامی کنیم و سیره نبی مکرم اسلام(ص) را در زندگی خود جاری کنیم.

وی با اشاره به زندگی نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: مومن و مسلمان واقعی کسی است که کردارش همانند پیامبر(ص) باشد و توصیه من به شما این است که تا می توانید در سیره زندگی ایشان تحقیق و بررسی داشته باشید و رفتار های حضرت را در زندگی خود عملی سازید.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره رفتار های حضرت محمد مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: هم رنگ بودن با مردم یکی از رفتار های بارز حضرت(ص) بود و خود را در هیچ کاری جدای از عموم مردم نمی دانست.

وی با بیان اینکه همه مردم بخصوص مسئولین باید همانند پیامبر(ص) با مردم رفتار کنند، ابراز داشت: مسئولین باید خود را از مردم بدانند و هم سفره فقرا باشند و خود را رئیس و صاحب منصب ندانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی یادآور شد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که پیامبر(ص) اسوه کسانی است که به خداوند متعال امید دارند و معتقد به جهان آخرت هستند و سعی دارند که به کمال الهی برسند نه اینکه فقط ادعای اسلام را داشته باشند.

وی در پایان افزود: اسوه بودن پیامبر(ص) در تمامی افعال ایشان اطلاق دارد. حضرت هیچ گاه با کسی نا ملایمتی نکرده یا اینکه با اهداف دنیوی مثلاً به دست آوردن دل مردم در انتخابات بخواهد با آنها خوشرویی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha