سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تودیع حجت الاسلام والمسلمین ربانی

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه گفت: در طرح تحولی مدیر حوزه های علمیه، ۹ معاونت به ۵ معاونت تبدیل شد، بطوری که برخی معاونت ها مثل معاونت امور طلاب به مرکز تبدیل و یا در برخی دیگر ادغام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار درمراسم تودیع  و معارفه در مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول (ص) اظهارداشت: با آغاز به کار مدیریت جدید حوزه های علمیه، برخی  برنامه ها، ساختارها و شیوه ها در مجموعه های زیر نظر مدیریت بر اساس اقتضای زمان، امکانات و نیازها تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه  اگر امروز هم مانند گذشته باشیم تعالی و پیشرفتی نخواهیم کرد افزود: آیت الله اعرافی با همت بلندی و طرح های موثر و تحول آفرینی که دارد، فعالیت های خود را ابتدا در سطح معاونین و مدیران ستادی آغاز کرد و پس از استقرار رده های مدیریتی، ساختار را در مرحله دوم به سمت مراکز و مجموعه های زیر نظر مرکز مدیریت توسعه داد، البته به این معنی نیست که افرادی که بودند کارایی و توانایی نداشتند، چرا که در گذشته هم با جابجایی افراد شاهد پویایی و توسعه فعالیت ها بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار ادامه داد: در طرح تحولی و تغییر ساختار مدیر حوزه های علمیه، 9 معاونت به 5 معاونت تبدیل شد، بطوری که برخی معاونت ها مثل معاونت امور طلاب به مرکز تبدیل شد و یا در برخی دیگر ادغام شدند.

وی بیان داشت: مرکز امور طلاب نیز به 3 مدیریت « دانش آموختگان »، « سلامت و تسهیلات» و « مدیریت امور بسیج طلاب، شاهد و ایثارگران همچنین راهیان نور» تبدیل شد که به ترتیب حجج الاسلام  میرمطلبی، تاج بخش و حسین زاده با شرح وظایفی که برعهده دارند، نسبت به کارآمدی و پشت کار بیشتر پاسخگوی بیش از پیش طلاب و روحانیون معزز حوزه های علمیه در این بخش ها خواهند بود.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در ادامه ضمن تقدیر از مسئول مرکز آموزش های مهارتی و مدیریتی حوزه علمیه گفت:  حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی در این بخش از هیچ کوششی فروگزار نکرد و با برنامه ریزی و مدیریت جهادی خدمات گرانسنگی را به طلاب ارائه کرد، طبیعی است که حوزه علمیه هرگز چنین افراد متخصصی را از دست نمی دهد و در سنگر دیگری از تجربه و تخصص آنان استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه خطاب به کارکنان مرکز امور طلاب حوزه گفت: امروز مرکز آموزش های مهارتی و مدیریتی با نظر و توجه مدیر حوزه های علمیه ا باید توسعه یابد و به یک مرکز صفی قوی تبدیل شود تا بتواند پاسخگوی نیاز های آموزشی و مهارتی طلاب باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار به طرح های پیش روی این مرکز اشاره کرد و گفت: « طرح هدف مندی شهریه طلاب»، « طرح نظام جامع»، « برنامه توسعه و تحول 5 ساله بر اساس نظام جامع » و .. از مواردی است که باید خیلی دقیق و برنامه ریزی شده از سوی مدیران، کارشناسان مسئول و کارشناسان طراحی و تدوین و در نهایت علمیاتی شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha