سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 روز مبعث پیامبر(ص)

حوزه/ مراسم جشن روز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) و عمامه گذاری طلاب با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  سید صادق میر شفیعی در این مراسم گفت: هدف از بعثت، هدایت، پیام رسانی، دعوت مردم به دین و مهمتر از همه،  ابلاغ موضوع ولایت و اخلاق بوده است.

 سخنران این مراسم با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای هدایت جامعه تلاش های فراوانی کرده است و درطول 23 سال پیامبری بر مسائل مهمی چون ولایت و اخلاق تاکید فراوانی داشتند، افزود: اگر  حب به ولایت و اخلاق از جامعه رخت بر ببندد، جامعه به تباهی و فساد کشیده خوهد شد.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص)  فرمودند،خدا 40 سال به من ادب و علم آموخته است و من تادیب شده حضرت حق می باشم. خدای متعال این ظرف را تنها در وجود من پیامبر(ص) دید و غیر از آن فرد دیگری چنین  لیاقتی نداشته است و من تجلی اسماء الهی می باشم.

حجت الاسلام میر شفیعی افزود: بعد از40 سال تعلیم دیدن به رسالت مبعوث شدند تا بتواند جامعه را هدایت کنند و بعد از مبعوث شدن اخلاق را مورد تاکید قراردادندتا مردم از این مسئله نهایت استفاده را ببرند.

 سخنران این مراسم گفت: در ابلاغ رساندن اخلاق مهمترین عنصر رسالت پیامبر(ص) است تا جای خودش فرموده خدا من را ادب کرده  و من امیر المومنین(ع) را ادب کرده ام.

وی ابراز داشت: بعد فرموده، خدا من را از بخل، جفا و نامردی در مقابل مردم نهی کرده و مرا دعوت به حسن الخلق نموده است. کسی که دارای حسن الخلق است، مانند شخصی است که روزها، روزه و شب ها عبادت می کند.

 لازم به ذکر است؛ مشابه همین مراسم در دفاتر مراجع و علما دیگر از جمله ایات عظام جوادی آملی، نوری همدانی، وحید خراسانی، شبیری زنجای و ... در قم برگزارشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha