چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهرام دلیر

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: پیام امروزین بعثت نبوی برای جامعه ما لزوم توجه ویژه به مقوله اخلاق و فرهنگ است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث ابراز داشت: اگر ما می خواهیم به حقیقت بعثت پیامبر (ص) و تاکیدات ایشان رجوع کنیم باید بیش از هر چیز بر مساله اخلاق و فرهنگ توجه کنیم  چرا که اساس و پایه هر جامعه ای را همین مباحث تشکیل می دهد.

وی افزود: به خصوص حوزویان در این باره رسالت مهمی برعهده دارند چه آن که در مقام پاسخگویی به نیازهای فرهنگی کشور از منظر آموزه های دینی می بایست به الزامات و اقتضائات روز توجه جدی از خود نشان دهند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که در سال های اخیر بارها شاهد ابراز دغدغه ها و نگرانی های مقام معظم رهبری و علما و مراجع معظم تقلید در حوزه فرهنگ بوده ایم، گفت: البته این دغدغه ها ریشه اش همانا ، دغدغه های نبوی و علوی است چرا که بر اساس آموزه های دینی ما اخلاق ، فرهنگ را می سازد و فرهنگ نیز تشکیل دهنده و مقوم اخلاق فرد و جامعه است.

وی اضافه کرد: این که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:" انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" ناظر به همین مساله است که اهتمام به فرهنگ و اخلاق جزو اصلی ترین بایسته های یک جامعه دینی و اسلامی است.از این منظر دغدغه و دل نگرانی ما در رابطه با فرهنگ و اخلاق نه دغدغه امروز و دیروز که سابقه ای دست کم 1400 ساله دارد و پیامبر (ص) نیز در نهضت جهانی خود با تکیه بر فرهنگ اسلامی و الهی به دنبال تغییر فرهنگ و باورهای نظام استبدادی و شاهنشاهی و ظالمانه بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha