پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/اختتامیه مسابقات قرآن طلاب  حوزه های علمیه جهان اسلام - حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی

حوزه/ باید دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن طلاب راه اندازی شود، از علمای اسلام بیش از این انتظار است و ظرفیت حوزه بیش از این است، ما باید قدرت حوزه های علمیه و علمای اسلام را به نمایش بگذاریم و به رخ جهانیان بکشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم حوزه های علمیه جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم گفت: ۵۵ سال قبل توسط دولت طاغوت لایحه ای به مجلس تقدیم شد که بر اساس آن قسم به قرآن کنار گذاشته می شد، گفت: بعد از تقدیم این لایحه از طرف دولت به مجلس از همین حوزه علمیه قم، فقیه و عالم بزرگوار حضرت امام خمینی(ره) برای دفاع از اسلام و قرآن قیام کردند و آن قانون لغو شد. بعد از سال ها  انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و قانون اساسی این کشور بر اساس قرآن نگارش یافت.

وی افزود: امام خمینی(ره)  فرمودند، «مقصد ما قرآن است» و در این ۴۰ سال بر این مبنا حرکت شده است و بعد از امام(ره) خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری بر همین مبنا حرکت کردند و این نهضت الهی را هدایت فرمودند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: نسبت به فعالیت های قرآنی به خصوص مسابقات بین المللی قرآن، اهتمام و عنایت و توجه ویژه داشته و دارند و قراء و حفاظ و داوران را همیشه راهنمایی و تشویق فرموده اند؛ به برکت همین نظام و همین قیام و علمای اسلام و حوزه های علمیه قم، که پایگاه و خاستگاه انقلاب است، امسال جشنواره مسابقات بین المللی قرآن را برگزار کرده و همزمان در پنج بخش مسابقه بین المللی اجرا می شود.

وی افزود: این نشان از توانمندی نظام برای اداره چنین برنامه ای دارد. نکته مهم تر این است که ایران در هر پنج بخش نماینده دارد. سرمایه هایی برای این موضوع تربیت کرده که به عنوان نمایندگان اسلامی در این حوزه ها وظیفه خود را انجام می دهند.

رئیس ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: در این جلسه یکی از داوران بین المللی که در همه مسابقات جهان اسلام حضور دارد گفت؛، این مسابقه ای که در ایران برگزار می شود «ام المسابقات» است؛ نکته مهمی که وجود دارد این است که این مسابقات با تمام عظمت خود در کمال امنیت و آرامش، برگزار می شود، در حالی که در کشورهای اطراف، دشمنان بشریت، انسان ها و مسلمان ها را به ناحق به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: ملت ایران با الهام از قرآن و تبعیت از امام(ره) دیو و طاغوت و حکومت وابسته را ساقط کرد و به جای آن حکومت قرآنی تشکیل داد. این الگویی برای کشورهای مستضعف جهان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن ما را دعوت به مبارزه و مقابله با دشمنان و ستمگران می کند، گفت: امام(ره) فرمود، تمام اسلام در دو کلمه قرآن خلاصه شده است که «نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید» اگر تمام مسلمانان به این دو کلمه عمل کنند به سعادت می رسند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه  با اشاره به اینکه باید دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن طلاب راه اندازی شود، گفت: لازم است تا این دبیرخانه دائر شود تا در طول سال پیشنهادات و انتقادات سازنده دریافت شود. از علمای اسلام بیش از این انتظار است و ظرفیت حوزه های بیش از این است، ما باید قدرت حوزه های علمیه و علمای اسلام را به نمایش بگذاریم و به رخ جهانیان بکشانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha