جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/اختتامیه مسابقات قرآن طلاب  حوزه های علمیه جهان اسلام

حوزه/ مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه گفت: طلاب ۴۲ کشور در اولین مسابقه بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حسین اسدی،  در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن جهان اسلام گفت: همزمان و همراه با مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که به همت سازمان اوقاف هر ساله به عنوان رویدادی بزرگ در جهان اسلام در ایران اسلامی برگزار می شد، امسال تصمیم گرفته شد تا این مسابقات به صورت جمعی از مسابقات بین المللی برگزار شود و کشور ما میزبان گروه های مختلف قرآنی از بلاد اسلامی باشد.

وی افزود: از جمله این مسابقات، رقابت های قرآن طلاب علوم دینی است که امروز در ذیل شعار «کتاب واحد؛ امت واحد» مراسم پایانی آن برگزار گردید.

اسدی تصریح کرد: این مسابقات در رشته های حفظ و قرائت با حضور ۵۶ شرکت کننده که ۳۰ نفر حافظ کل و ۲۶ نفر قاری بودند، برگزار شد. این تعداد شرکت کننده از ۴۲ کشور حضور یافته اند؛ این مسابقات طی روزهای سوم، چهارم و پنجم و در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شهر قم برگزار شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در این مراسم به ذکر نام کشورهای حاضر در این مسابقات پرداخت و افزود: شرکت کنندگانی از ۴۲ کشور دنیا در شهر مقدس قم گرد هم آمدند تا حول محور قرآن رقابتی معنوی داشته باشند؛ همه شرکت کنندگان از حوزه های تشیع و تسنن بودند و در محیطی برادرانه و پر از صمیمت رقابت های زیبایی را رقم زدند.

اسدی در پایان اظهار کرد: داوران این مسابقات که از فضلای حوزه های علمیه هستند، از کشورهای مصر، کویت، عراق، افغانستان، سنگال، لبنان و ایران بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha