شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی

حوزه/ عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خواستار ایجاد و تقویت رشته های تبلیغ و ارتباطات در حوزه و دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در دیدار و عیادت اعضای هئیت مدیره انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم از آیت الله نورمفیدی  که در قم برگزار شد اظهارداشت: در عصری که  زندگی می کنیم، جهان ارتباطات گسترده است،‌ امروز با استفاده از رسانه های متعدد شنیداری، گفتاری و دیداری همه جبهه های فردی و اجتماعی را فتح کرده است.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه علم ارتباطات به عنوان یک علم مورد نیاز همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: امروز باید مکتب والای اسلام را آنطور که هست، به وسیله رسانه ها و وسایل ارتباطی در جهان گسترش دهیم که قطعا این تبلیغ از هزاران سلاح موثرتر خواهد بود.

وی ارتباطات و تبلیغ را یک علم مهم و ارزشمند دانست و گفت: تبلیغ و ارتباطات باید از رشته های مهم تحصیلی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باشد و امیدواریم با حضور علمی و مشارکت کسانی که دغدغه تبلیغ مذهب تشیع را دارند در این انجمن بتوانیم گام های بلند و موثری در این عرصه برداریم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شبهه افکنی دشمنان اظهارداشت: بزرگان دین همواره پیش از آنکه شبهه ای در جامعه گسترش یابد، با حالت هجومی با مسایل مواجه شده و هیچگاه حالت انفعالی نداشته اند و امروز باید با الگوبرداری از این بزرگان، برای پاسخگویی به شبهات آماده باشیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بحث تبلیغ در حوزه اشاره کرد و افزود: مبلغان فعال در زمینه تبلیغی علیه تهاجم فرهنگی قد علم کرده اند و پیش از اینکه دشمن اشکالی را مطرح کند، سعی می کنند که در زمینه پاسخگویی به این سوالات اقدام کنند و این مهم، رسم دیرین بزرگان و میراث حوزه است.

نویسنده کتاب « الفوائدالادبیه » ادامه داد: مراکز دانش بنیان علمی در کشور فعالیت های گسترده ای در این زمینه فعال هستند، ولی طلاب امروز باید حالت هجومی نسبت به دشمن داشته باشند و در مقابل هجمه های دشمن بایستند.

وی افزود: در هر عصر و برای هر نسلی باید فعالیت خاص و ویژه ای انجام داد؛ ارتباطات برای انسان های اولیه با همان وسایل ابتدایی انجام می شد و هر چه شناخت انسان بیشتر شد وسایل تبلیغی انسان نیز بیشتر گردید.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه بیان داشت: تبلیغ در حوزه های علمیه در عرصه تبلیغ سنتی در قالب های منبر و چهره به چهره رایج بوده است، ولی امروز با توجه به پیچیده تر شدن شرایط، قطعا شرایط و لوازم تبلیغ نیز متفاوت خواهد بود که حوزه ها به این سمت حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: کسانی که دغدغه ارتباطات و تبلیغ فرهنگ ناب و پویای تشیع را دارند، باید با حضور گسترده و هماهنگ خود زمینه رشد و تعالی فرهنگ دینی را در سطح جهان فراهم کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha