پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  سیدمحمود مرتضوی هشترودی در دیدار آیت الله نورمفیدی

حوزه/ حجت الاسلام سیدمحمود مرتضوی هشترودی گفت: با توجه به اینکه آغاز فعالیت انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه کمتر از ۵ سال می باشد، ولی بیش از ۶۰۰ طلبه فاضل عضو این انجمن می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سیدمحمود مرتضوی هشترودی در دیدار اعضای هئیت مدیره انجمن ارتباطات و تبلیغ با آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در حال حاضر انجمن ارتباطات و تبلیغ با بیش از 600 عضو متخصص و خلاقّ در این دو عرصه در حال فعالیت هستند، اظهار داشت:مساله ارتباطات و تبلیغ، همواره از دغدغه های بشری بوده، اما در هر عصر و زمانی به تناسب آن دوران به انجام رسیده است.

وی افزود: انجمن ارتباطات و تبلیغ با 40 نفر کار خود را در حوزه آغاز کرد، ولی امروز بیش از 600 عضو دارد که در زمینه های مختلفی مشغول به فعالیت است.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی از تشکیل ۴ گروه در انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه خبر داد و گفت: این گروه‌ها شامل ارتباطات، رسانه، فرهنگ و هنر و تبلیغ است و هر استاد و طلبه‌ای که به عضویت این انجمن در می‌آید، فعالیت در یکی از این گروه‌ها را انتخاب می‌کند.

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه ادامه داد: تاکنون در دو گروه ارتباطات و رسانه، بیش از یکصد استاد حوزه و 350 طلبه پژوهشگر ثبت نام کرده‌اند که این آمار هر ماه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به نحوه عضو گیری در انجمن پرداخت و افزود: عضو گیری صرفا از طریق فراخوان می باشد بطوریکه این فراخوان هیچ محدودیت و سقفی برای ثبت نام حوزویان ندارد، ولی دارابودن مدرک سطح دو حوزه (خواهران یا برادران) و یا مدرک سطح یک به همراه مدرک کارشناسی دانشگاه یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت نام علاقه مندان است.

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه تصریح کرد: علاقه مندان برای عضویت، عدد ۱ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۱۷۰۰۷۷۰۲  پیامک کنند و یا به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه ۲، اولین فرعی سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه مراجعه کنند.

این محقق حوزوی در ادامه انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه را بستری برای هم افزایی نخبگان حوزوی و دانشگاهی برشمرد و اظهارداشت: در این انجمن علمی افرادی که در نهادهای حوزوی، دانشگاهی، علمی و پژوهشی و اجرایی مختلف در زمینه های ارتباطی و تبلیغی کارها و تلاش هایی انجام داده و می دهند، جمع شده و در این انجمن به عنوان یک ستاد فکری و علمی ضمن اطلاع از فعالیت های همدیگر و جلوگیری از موازی کاری ها به رصد و تحلیل مسایل موجود پرداخته و در نهایت راهکار ارایه می دهند.

وی با بیان این که این انجمن از اواخر سال ۹۳ شکل گرفت اما فکر تاسیس آن، سال ها در حوزه های علمیه و نهاد روحانیت وجود داشت، افزود: در صدد هستیم که از این انجمن به عنوان حلقه واسط بین حوزه علمیه و نهادهای اجرایی در زمینه تبلیغ و ارتباطات استفاده کنیم؛ نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان های سینمایی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و نهادهای خودجوش تبلیغی و ارتباطی دیگر که به وفور در جامعه اسلامی از سوی نسل جوان پرشور، ولایت مدار و پراحساس هدایت می شود.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی همچنین با اشاره به این که جهان امروز، جهان رسانه و ارتباطات است، بیان داشت: در دنیای کنونی به جهت رشد سریع جوامع، بحث تبلیغات و ارتباطات از اهمیت مضاعفی برخوردار شده و در این میان حوزه علمیه به عنوان مرجع دینی در امر تبلیغ و ارتباطات ، اهمیت بسزایی برای این مقوله ی کلیدی قائل است.

وی با اشاره به اهمیت خاص مساله تبلیغ و ارتباطات از دیدگاه امام و رهبری گفت: موفقیت مبلغان دینی و برنامه سازان تبلیغاتی در دنیای ارتباطاتی امروز به پنج عامل انگیزه مبلغ ، محتوای تبلیغ، ویژگی های مبلغ ، ابزارهای تبلیغ و شیوه صحیح تاثیرگذاری تبلیغ بستگی دارد که برای هر کدام از این ها باید به صورت جداگانه برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha