پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هم اندیشی مسئولان پژوهش مشهد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، قرآن را کتابی تمدن ساز معرفی کرد و گفت: قرآن براي ساخت فرد، جامعه و نظام، برنامه دارد، امّا همه اينها را در قالب ساخت تمدن ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام علی جلائیان اکبرنیا در چهارمین جلسه هم‌اندیشی مسئولان پژوهش مدارس علمیه خواهران مشهد و در بازدید از مركز پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) با بیان اینکه تفاوت انسان‌ها در دید و نگرش آنها است، گفت: تغيير ريشه‌اي در افراد نیز به تغییر نگاه و نگرش آنها وابسته  می باشد، از اين رو براي تمدن و فرهنگ‌سازي بايد برنامه‌‌هايمان را به تغيير نگرش‌ها معطوف کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، قرآن را کتابی تمدن ساز معرفی کرد و افزود: قرآن براي ساخت فرد، جامعه و نظام، برنامه دارد، امّا همه اينها را در قالب ساختن تمدن ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام جلائیان اکبرنیا در ادامه خطاب به مسئولان پژوهش مدارس علمیه خواهران مشهد بیان‌ کرد: شايد بتوانيد با نگاهي جزئي در جذب فرد يا افرادي به پژوهش موفق باشيد و یا گروهي تشكيل دهيد كه كار پژوهشي كنند، اما بايد با نگاهي نظام‌مند، كاري كنيد كه حتي افرادي كه به پژوهش هيچ علاقه‌ ای ندارند، روحيه پژوهش در آنها  زنده شود و ناخواسته در مسير انديشه و تحقيق قرار گيرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با تاکید براینکه باید پژوهش را در همه فعالیت های مدارس گنجاند، ابرازکرد: تا محَقَق شدن اين مسئله راه زیاد است، اما برای رسیدن به این هدف با ابلاغ شرح وظایف مسئولان پژوهش مدارس، قدم نخست برداشته شده است.
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha