جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برپایی نماز در جامعه اسلامی گفت: یک هزار و ۲۰۰ مسجد در این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، اظهار داشت: بهسازی نمازخانه‌ها و همچنین مهارت افزایی دبیران اقامه نماز از اولویت‌های ستاد اقامه نماز استان در سال 96 است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی افزود: نوروز امسال بیش از 100 نمازخانه بین‌راهی برای اقامه نماز مسافران نوروزی در خراسان شمالی، تجهیز و آماده‌سازی شد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است مسئولان در راستاي فرهنگ‌سازی فريضه نماز همت بیشتری داشته باشند، گفت: توجه به برپايي فريضه ديني نماز، پايه و اساس تحقق معرفت ديني و ارزش‌های اخلاقي و اسلامي و حركت انسان به‌سوی تعالي و كمال است.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: نماز بزرگ‌ترین فروع دين بوده و در قرآن هم بسيار به اقامه نماز پرداخته شده؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود همه مردم و مسئولان نسبت به گسترش و ترویج اقامه این فریضه الهی دغدغه بیشتری داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه اقامه نماز جمعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه نماز میان مردم کم‌رنگ و مساجد نیز رونقی نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اقامه نماز به‌ویژه نماز جمعه در بین اقشار مردم گسترش یافت که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین نسل جوان گفت: امروزه ترویج اقامه نماز در بین جوانان و نوجوانان وظیفه عموم مردم است و باید این امر به‌عنوان یک اصل در جامعه موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: خانواده به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه می‌تواند نقش اساسی را در ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین نسل جوان ایفا کند و توجه به این اصل بی‌شک توجه به رهنمودهای پیامبر اسلام(ص) بر اساس قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha