شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علي جلائیان اكبرنيا

حوزه/ حجت الاسلام جلائیان اکبرنیا با اشاره به جایگاه پژوهش، گفت: اگر امروز خواهران و برادران طلبه در مدارس علمیه نیازهای جامعه را با تحقیق و پژوهش رفع نکنند، در دفاع از کیان دین و نظام اسلامی باز می‌مانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت ‌الاسلام علی جلائیان اکبرنیا، در جلسه دفاع پایان‌نامه سطح سه یکی از طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان بیان‌کرد: اگر امروز خواهران و برادران طلبه در مدارس علمیه نیازهای جامعه را با تحقیق و پژوهش رفع نکنند، در دفاع از کیان دین و نظام اسلامی باز می‌مانیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، همچنین بر لزوم اهتمام طلاب به کار پژوهشی تاکید و درباره این پایان نامه نیز به عنوان استاد داور مطالبی بیان کرد.

خانم علوی، تدوینگر پایان‌نامه نیز در این جلسه دفاعیه گفت: «سبک زندگی زن موفق در خانواده از دیدگاه قرآن و حدیث»، به بررسی الگوی شناختی و رفتاری در گستره‌ی برخی از مهمترین امور خانوادگی زن پرداخته و ارزش‌های حقیقی را در این زمینه، با استفاده از آموزه‌های اسلامی، به انسان معرفی می‌کند.

وی افزود: مهمترین اهداف این نوشتار، آشنایی با نقش زن درکانون خانواده، ارائه‌ی نمونه‌ای از روش اسلامی برای زندگی زن در خانواده و زمینه‌سازی جهت ایجاد تولید علم در این موضوع است.

علوی با اشاره به سبک مدیریت داخلی منزل، همسرداری و فرزندپروری به عنوان بخش‌های اصلی این پژوهش، ابراز کرد: زن برای مدیریت صحیح و اسلامی داخل منزل، باید در دو حیطه شناختی و رفتاری، کسب آگاهی و مهارت کند.

وی تشریح کرد: زن به منظور مدیریت داخلی منزل لازم است در گام اول به کسب آگاهی‌هایی در امور شناختی در رابطه با مسائل مربوط به خودش بپردازد سپس رفتارهای خود را در جهت این مسیر قرار دهد.

این طلبه سطح سه حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نگـاه و نگرش انسان، نقـش تعیین کننده ای بر جنبه های رفتاری وی دارد، درباره همسرداری، گفت: از آنجا که همسرداری یکی از وظایف بسیار مهم زن در زندگی است، کسب آگاهی، شناخت و تقویت باورهای ذهنی در جهت اموری که به همسرداری صحیح کمـک می­ کند شرط اساسی بـرای رسـیدن به موفقیـت می باشد.

علوی با تاکید بر اینکه موفقیت خانوادگی زن در سایه توجه به سه امر مدیریت داخلی منزل، همسرداری و فرزندپروری بر اساس آموزه های دینی است در پایان اظهار کرد: دین اسلام برای موفقیت زنان در مراحل مختلف زندگی و حتی مسائل جزیی آن، توصیه و سبک ویژه‌ای ارائه کرده است که با بررسی در فرهنگ دینی، الگوی کاملی برای زنان در هر عصری به دست می آید.

گفتنی است، خانم علوی در تدوین این پایان‌نامه از راهنمایی حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید جعفر علوی و مشاوره صدیقه رضایی بهره برده است.
انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha