شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پيامبر (ص) فرمود «اثبتکم علی الصراط اشدُّکم حبّاً لی و لاهل بیتی / استوارترین شما بر صراط [کسانی هستند] که در دوستی من و اهل بیتم استوارتر باشند»، گفت: هر چه این محبت شدید تر می شود، افراد در پل صراط ثابت قدم تر هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز در جمع طلاب و روحانیون اظهار کرد: یکی از فواید محبت اهل بیت(ص) ثبوت در صراط مستقیم است، صراطی که گفته شده گاهی از لبه شمشیر برنده تر و تیزتر است.

وی با بیان اینکه برای پل صراط علائم و شاخصه های مختلفی بیان شده است، به نحوی که همگی بر حساسیت و  دقت در محاسبه افراد تاکید دارد، گفت: یکی از دعاهایی که ما می خوانیم این است که خداوندا ما را در صراط مستقیم ثابت قدم بگرداند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: همه افراد از پل صراط عبور می کنند،حتی اهل بیت(ع)، ولی برطبق احادیث و روایات، مصلحین و مومنین چون سرعت برق از روی آن عبور می کنند.

وی ابراز کرد: یکی از نگرانی های همه افراد در روز قیامت عبور کردن از روی پل صراط است، ولی براساس احادیث و روایات ائمه معصومین(ع)، کسانی که دارای محبت اهل بیت(ع) هستند، دراین زمان امنیت دارند و گام هایشان ثابت قدم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  پيامبر (ص) فرمود «اثبتکم علی الصراط اشدُّکم حبّاً لی و لاهل بیتی / استوارترین شما بر صراط [کسانی هستند] که در دوستی من و اهل بیتم استوارتر باشند»، گفت: هر چه این محبت شدید تر می شود، افراد در پل صراط ثابت قدم تر هستند.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: یکی دیگر از فواید محبت خاندان اهل بیت(ع)، امنیت از عذاب الهی است، البته امنیت در عذاب الهی به معنای آن نیست که مجوز گناه کردن پیدا کنیم و جسارت ما را در گناه بیشتر کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha