پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی

حوزه/ متأسفانه آسیب های اجتماعی آن قدر در جامعه جدی است که زنان به سمت سوی کارهای می روند که اصلا زنانه نیست و مردانه است و یکی از دلایل طلاق و آسیب های اجتماعی درحوزه خانواده شاغل بودن زنان و بیکاری مردان است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی امروز در جلسه هم اندیشی مبلغین اماکن عمومی قم که در معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم برگزارشد گفت: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم است که رهبر انقلاب تاکید فراوانی دارند و لازم است با توجه جدی به این بحث مشکلات پیش رو را ازبین برد.

 معاون فرهنگی دادگستری استان قم افزود: درگذشته به دلایل مختلف به بحث پیشگیری و آسیب های اجتماعی توجهی نمی شد، ولی در زمان فعلی و با تاکید رهبر انقلاب لازم است با برنامه ریزی بهتر اقدام علمی و عملی درعرصه آسیب های اجتماعی کرد.

وی عنوان کرد: موضوع پیشگیری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی، اختصاص به نهادی مانند قوه قضائیه ندارد؛ بلکه همه آحاد و مسئولین باید با آگاهی و علم، وارد این بحث  شوند و راه علاج ارائه دهند.

 حجت الاسلام والمسلمین  یزدی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئله در بحث پیشگیری، آگاهی از نوع جرم و پیشگیری به موقع است افزود: متأسفانه بعضی  افراد به جای پیشگیری از جرمی، به دلیل عدم آگاهی کار را بدتر می کنند و حتی برای جلو گیری از جرم و فساد، از روی نا آگاهی اقدام به قتل می کنند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم افزود: والدین نقش مؤثری در تربیت فرزندان دارند، تربیت دختر و پسر با هم فرق می کند؛ اگر والدین به فرزندان خود محبت نکنند، علاقه و دوستشان نداشته باشند؛ باید شاهد خیلی از اتفاقات و ناهنجاری ها مانند خروج دختر و فرزند از منزل بود.

حجت الاسلام  والمسلمین یزدی عنوان کرد: پیشگیری یعنی ایجاد محبت و برقرار نمودن روابط عاطفی، دوستی و رفاقت با فرزندان  تا آنان به دنبال جلب محبت در خارج از منزل نباشند.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که زنان و دختران به دلایل مختلف وارد بازار کار در اماکن عمومی مانند مطب، نانوایی، بستنی فروشی و سایر مراکز شخصی و خصوصی می شوند و  مورد سوء استفاده کار فرمایان قرار می گیرند، تجربه نشان می دهد والدین در کاهش این آسیب ها می توانند بسیار اثر گذار باشند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم  ابراز داشت: متأسفانه آسیب های اجتماعی آن قدر در جامعه جدی است که زنان به سمت سوی کارهای می روند که اصلا زنانه نیست، بلکه مردانه است و  یکی از دلایل طلاق و آسیب های اجتماعی درحوزه خانواده شاغل بودن زنان و بیکاری مردان است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی افزود: اگر قرار است جامعه سالم و دور از ناهنجاری داشته باشیم؛ لازم است زنان در محیط کاملا زنانه و نه به هر کاری؛ مشغول شوند و اگر زنان زودتر از مردان صاحب مشاغل می شوند، چون با هرچیزی حتی با پول کم و سختی کار کنار می آیند.

 وی افزود: یکی از قشرهای بسیار اثر گذار روحانیون و مبلغین در اماکن عمومی می باشند؛ باید روحانیون در این اماکن؛ با آگاهی و عالمانه به تبلیغ بپردازند و بد اخلاقی ها را به جا و به موقع تذکر دهند؛ نسبت به  زشتی ها و ضد ارزشهای اخلاقی بی تفاوت نباشند تا شاهد از بین رفتن مشکلات و آسیب های اجتماعی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha