چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسملین غلامرضا شریفی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم

حوزه/ درگذشته بازاریان توجه جدی به فقه و بازار داشتند و از معاملات غیر شرعی دوری می کردند، الان نیز باید این مسئله را به بازاریان توجه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شریفی، پیش از ظهر  امروز در جلسه هم اندیشی مبلغین اماکن استان قم گفت: در شرایطی حساسی از انتخابات قرار داریم و لازم است طلاب و حوزویان توجه جدی تری به این بحث داشته باشند، درمیان اقشار مختلف جامعه به بصیرت افزایی و تبیین بیشتر کاندیدای اصلح بپردازند.

وی  با بیان اینکه تبلیغ در اماکن عمومی از مسائل مهم است، افزود: اگر روحانیون و مبلغین توجه جدی به این مسئله داشته باشند، قطعا می توان شاهد آثار بسیار خوبی  بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم عنوان کرد: اگر مبلغین به موقع در مورد انتخابات، چگونگی انتخاب فرد اصلح، برنامه و اهداف دشمن در انتخابات روشنگری نکنند، معلوم نیست، آینده روشنی برای نظام پیش بینی کرد.

وی افزود: مردم باید بدانند به چه کسی رأی دهند و چه فردی برای جایگاه ریاست جمهوری صلاحیت بیشتری دارد و چگونه می توانند فرد اصلح را برگزینند و اساسا اینکه کاندید اصلح چه ویژگی هایی دارد.

حجت  الاسلام و الملسمین شریفی عنوان کرد: نباید حوزویان نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند، کار مبلغ روشنگری و بصیرت افزایی به موقع است؛ باید کاری کرد تا مردم به فردی رأی دهند تا نظام از هر لحاظ آسوده خاطر باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم در ادامه افزود: در امکان عمومی شاهد اتفاقات بسیاری می باشیم،‌خیلی از این اتفاقات خلاف شرع است، نمونه آن بی حجابی، بد حجابی، رشوه، ربا و دیگر امور؛ که هر کدام از اینها می  تواند زندگی و جامعه ای را از هم بپاشد.

وی افزود: رسالت مبلغین در این اماکن بسیار سنگین است و اساسا حضور طلاب و روحانیون در این امکان می تواند در کاهش مشکلات ضد اخلاقی اثر گذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی گفت: برای موفقیت در اماکن عمومی لازم است با رفتار و کردارخوب و سنجیده، مردم را جذب کنیم و با رفاقت و ایجاد محبت می توان گام مهمی در تبلیغ دین و انحرافات برداشت.

 معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم عنوان کرد: باید توجه داشت با حضور مبلغ اصلا نیازی به پلیس نیست، چون مبلغ می تواند با راهکارهای مناسب تبلیغی، جلوی بد حجابی و بسیاری از آسیب های اجتماعی را بگیرد.

وی افزود: مسئله دیگری که باید مبلغین توجه داشته باشد، فقه بازار است، باید تلاش کرد تا کاسب را با فقه بازار آشنا کرد، تا از این طریق کسب و کارآنها حلال باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی گفت: درگذشته بازاریان توجه جدی به فقه و بازار داشتند و از معاملات غیر شرعی دوری می کردند، الان نیز باید این مسئله را به بازاریان توجه داد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha