جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز خدمات

حوزه/ مدیرمرکز خدمات حوزه ‌ علمیه آذربایجان شرقی اقدامات و فعالیت های این مرکز در یک سال گذشته را تشریح کرد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های این مرکز در سال گذشته، گفت: سال گذشته جلسه مشترک مرکز خدمات حوزه های علمیه استان و تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای افزایش همکاری ‌های دو مجموعه برگزار شد.

وی رفع بعضی نواقص جزئی تامین اجتماعی، عدم امکان ثبت افراد تبعی و صدور المثنی در کارگزاری‌ های رسمی، رفع سریع مغایرت ‌های به وجود آمده در لیست ارسالی ماهانه مرکز و کمسیون‌های از کار افتادگی افراد مبتلابه بیماری‌ های صعب ‌العلاج را از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات برشمرد.

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته ضمن دیدار با حجت الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان، دو طرف خواستار تعامل بیشتر این دو مجموعه حوزوی شدیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: تعامل خوبی بین این مرکز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برقرار شود که این همکاری برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به تفاهم‌ نامه همکاری مرکز خدمات با دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره های عمومی و تخصصی تربیت مربی قرآن ویژه خانواده‌ های طلاب و روحانیون خواستار ادامه این همکاری شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز خدمات و اداره کل بهداشت و سلامت استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ارتقای میزان مهارت طلاب و روحانیون برای مراقبت از سلامت خود و خانواده، ترویج و تقویت خود مراقبتی در گروه‌ های هدف در اصول تغذیه و خود مراقبتی، بهبود و اصلاح باورها و نگرش‌ های گروه هدف در توسعه خود مراقبتی و افزایش سواد سلامتی با رویکرد زندگی سالم به مربیان و سفیران سلامت از جمله اهداف این تفاهم‌ نامه است.

وی از برگزاری اولین جلسه توجیهی رابطین سلامت مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی با همکاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بهداشت و سلامت استان در اداره کل بهداشت خبر داد و اظهار داشت: تاکید بر برگزاری منظم برنامه ‌های آموزشی به ‌صورت ماهانه، تهیه جزوه و مطالب آموزشی سلامت برای برگزاری هر دوره، نقش گروه‌ های جهادی سلامت حوزوی استان و معارفه کارشناسان سلامت بهداشت شهرستان، برگزاری جلسات کمیته مشترک و تدوین تقویم زمانی و هماهنگی برنامه‌ ها، ارائه گزارش مکتوب و مصور از طرف اعضای گروه‌ های جهادی و کمیته مشترک و همکاری در امر سنجش سلامت طلاب جدیدالورود و اساتید و نخبگان استان از جمله برنامه های این جلسه بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین دیدار با معمرین را از دیگر اقدامات سال گذشته برشمرد و ابراز داشت: به‌ منظور تکریم روحانیون مبلغ و پیشکسوتان عرصه تبلیغ استان با حضور در شهرهای مرند، خسروشهر، عجب‌ شیر و ملکان با معمرین این شهرها دیدار و گفتگو کردیم تا در جریان مشکلات آن ها قرار بگیریم.

وی همچنین از بررسی وضعیت مسکن طلاب سهند تبریز در سال گذشته خبر داد و گفت: جلسه بررسی پروژه‌ های پیشنهادی مسکن طلاب تبریز، سال گذشته با حضور مدیران شهر جدید سهند، استانداری، مشاور مسکن و اداره کل تعاون استان برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: امکان واگذاری زمین در فاز ۲ شهر جدید سهند برای تعداد حداقل ۱۶۰ نفر در قالب مجتمع مسکونی، یکی از پیشنهاد‌های مطرح ‌شده در این جلسه بود که مقرر شد مرکز خدمات از این پروژه بازدید و نتیجه به مدیریت شهر جدید سهند اعلام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha