شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله جواد مروی-عضو شورای عالی حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: باید برای پیشرفت حوزه های علمیه، به اساتید و طلاب به عنوان دو رکن مهم مدارس علمیه توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، آیت الله جواد مروی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید مدارس علمیه چهارده معصوم(ع) و سفیران هدایت شهرستان برازجان، اظهار داشت: اساتید و طلاب، دو رکن حوزه علمیه هستند که باید به هر دو آن ها در کنار هم توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شورای عالی حوزه های علمیه دیدار با اساتید و طلاب در استان ها است که بتوان از پیشنهادات آنها در راستای پیشبرد بهتر حوزه علمیه استفاده و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این جلسه با تقدیر از تلاش های اساتید حوزه علمیه این دو مدرسه اظهار داشت: اساتید، سربازان امام زمان(عج) را تربیت می کنند، از این رو اجر اخروی دارند.

 آیت الله مروی همچنین در دیدار با طلاب مدارس علمیه برازجان، در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) این شهر،  یکی از اهداف شورای عالی حوزه های علمیه را ارتباط با طلاب و اساتید عنوان کرد و گفت: در راستای تکامل حوزه های علمیه، سفرهای استانی انجام و در دیدار با اساتید و طلاب پیشنهادات و نقطه نظرات آنان جمع آوری و پیرامون آنها تصمیماتی اتخاذ می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: پیامبر اسلام(ص) رسالت بزرگ آشنا کردن مردم با تعالیم الهی را بر عهده داشتند که پس از آن حضرت بر عهده امامان معصومین(ع) گذاشته شد و این رسالت در زمان غیبت بر عهده علما به عنوان پرچم دار این دیدگاه است.

وی، یکی از اهداف طلبگی را ادامه دادن رسالت انبیاء عنوان کرد و افزود: رسیدن به هدف نیازی به نبوغ و استعداد فوق العاده ندارد و اگر طلبه استعداد متوسطی هم داشته باشد تنها با داشتن همت بلند می تواند به همه اهداف خود دست یابد؛ اگر علما از جهات علمی به جایی رسیده اند، یک اکسیر با آنها همراه بوده و آن هم «علو همت» است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: هر طلبه ای در هر زمینه ای بخواهد رشد کند احتیاج به اصول قوی دارد تا بتواند با خواندن آنها، نظریه پرداز شود.

آیت الله مروی همچنین در پایان سخنان خود، طلاب را به انجام مباحثه روزانه توصیه کرد

لزوم انقلابی ماندن حوزه

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه شهرستان برازجان نیز در نشست برخی از اعضا و مسئولان شورای عالی حوزه با اساتید مدارس علمیه این شهرستان، با بیان اینکه تحول خوبی در حوزه های علیمه شهرستان دشتستان در چند سال اخیر اتفاق افتاد گفت: شهرستان دشتستان با دارا بودن سه مدرسه علمیه که دو مدرسه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران توانسته جوابگوی این شهرستان در مسائل مختلف به ویژه دینی باشد.

امام جمعه برازجان یکی از مهمترین برنامه های حوزه علمیه را امر تبلیغ عنوان کرد و ابراز داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به صورت ماهانه جلسات تبلیغی را در راستای اهداف حوزه علمیه و نظام برگزار می کنیم تا بتوانیم اهداف مدنظر مقام معظم رهبری که همان انقلابی ماندن حوزه است را محقق بخشیم.

گفتنی است، در این جلسه که مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر نیز در آن حضور داشتند، اساتید پیشنهادات و راهکارهای خود را در جهت پیشبرد بهتر حوزه های علمیه مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha