شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، با تأکید بر این که رئیس جمهور آینده باید بداند که نقش او در نظام اسلامی، نقش سیاست مدار و نظریه پرداز نیست، تصریح کرد: ما نظریه پرداز نمی خواهیم، بلکه رئیس جمهور و مسئولینی می خواهیم که برای ولایت سربازی کنند و مجری احکام اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، پیش از ظهر امروز، در گردهمایی ائمه جمعه، جماعات و روحانیون شهرستان کاشان که با موضوع انتخابات96 و در محل سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید شریعت محور باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید نسبت به اسلام و حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی ایران دغدغه مند بوده و در برخوردها و انتصابات خود گزینشی عمل نکند؛ یعنی طوری نباشد که بخشی از دین را قبول کند و بخشی از دین را قبول نکند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که رئیس جمهور مطلوب آن است که باور کند در زندگی فردی و اجتماعی خود یگانه راهش باید راه خدا باشد، گفت: رئیس جمهور آینده باید نسبت به ولایت فقیه، تبعیت مطلق داشته باشد.

وی با تأکید بر این که رئیس جمهور آینده باید بداند که نقش او در نظام اسلامی، نقش سیاست مدار و نظریه پردازنیست، تصریح کرد: ما نظریه پرداز نمی خواهیم، بلکه رئیس جمهور و مسئولینی می خواهیم که برای ولایت سربازی کنند و مجری احکام اسلامی باشند .

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، در ادامه سخنان خود، قوت، قدرت ایستادگی  و تبری در برابر دشمن را، سومین ویژگی یک رئیس جمهور مطلوب عنوان کرد و گفت : رئیس جمهور آینده باید نسبت به مردم روحیه خدمتگزاری داشته باشد و مردم را سالار و مالک ببیند؛ یعنی با قرار گرفتن او در رأس جایگاه اجرایی کشور، حکومت بر مردم نباشد، بلکه حکومت برای مردم باشد .

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید در برابر مسئولیتی که بر عهده می گیرد، توانمند باشد گفت: مسئولینی در نظام جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که در تراز ولایت فقیه، سرباز ولایت باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در بخش دیگری از سخنان خود، به مأموریت های مهمی که روحانیون به عنوان سنگرنشینان اسلام ناب، از پیامبران و اولیاء خدا به ارث برده اند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران غیبت، وظیفه تبیین آموزه های اسلام به دوش روحانیت گذارده شده است، لذا اولین وظیفه آنان تبیین دین خدا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، دفاع از دین خدا در برابر تحریف و تهاجمات دشمن را دومین وظیفه روحانیت دانست و گفت:  نقش راهبری  و مدیریتی سومین رسالت روحانیت می باشد.

وی، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید دین شناس تربیت کنند، به الزامات تحقق  رسالت های روحانیت اشاره کرد و افزود: روحانی که می خواهد مدافع و مجری دین باشد باید دین را به طور کامل بشناسد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، درک عمیق و بصیرت کامل نسبت به واقعیت ها را از الزامات تحقق رسالت روحانیون دانست و ابراز داشت: همان طور که پزشک طبیب جسم انسان می باشد، روحانی هم باید طبیب هدایت بشر و دشمن شناس باشد. 

وی، حوزه های علمیه و روحانیون را فرماندهان مقابله با استکبار دانست و گفت:  استکبار بعد از اینکه با تلاش های زیاد در جنگ سخت نتوانست به نتیجه برسد از راه جنگ نرم، تقابل و تحریف انقلاب  اسلامی وارد میدان شده است .

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه استکبار با نفوذ فکری، تقابل  و عملیات نرم انقلاب را  مورد هدف قرار داده است، اظهار کرد: دشمن با تغییر ذائقه فرهنگی مردم می خواهد با از بین بردن ارزشها، روحیه  شهادت طلبی و ایثارگری را نابود کند.

وی، به تاثیر گذاری حوزه های علمیه در خنثی سازی توطئه های دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمن می گوید درحالی که  بخش زیادی از  نیروهای  انقلاب اسلامی ایران  در حوزه های علمیه تربیت می شوند اشتباه کردیم که بر روی دانشگاه ها تمرکز کردیم، لذا باید به فکر نفوذ در حوزه های علمیه  باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، با اشاره به اینکه دشمن انتخابات را بهترین فرصت برای نفوذ در افکار عمومی مردم می داند، گفت: دشمن می گوید با توجه به اینکه انتخابات برای ایرانیان یک  امتیاز می باشد،  باید از این نقطه قوت برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده شود، لذا باید مراقب توطئه های دشمنان بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha