جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/مهمترین رسالت حوزویان در این زمان، بصیرت افزایی و تبیین آرمانهای انقلاب برای انتخاب اصلح در انتخابات ۲۹ اردیبهشت است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباس بابائیان عصر امروز درگردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بابلی «بخش بابل کنار» مقیم حوزه علمیه قم  که  در مقبره مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، برحضور مؤثر و جدی روحانیون در انتخابات،تبیین اهداف دشمن و جایگاه ریاست جمهوری تاکیدکرد.

امام جمعه بخش بابل کنار با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری از حساس ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است گفت:  نباید در این جایگاه، فردی که صلاحیت لازم برای مدیریت و اداره کشور را ندارد، قرار گیرد، رسالت حوزویان در شرایط کنونی بسیار سنگین است، روحانیت پاسدار حریم ولایت، انقلاب، نظام و خدمت گزار صدیق جامعه است؛ هرزمانی پیشرفتی درجامعه بوده به دلیل حضور جدی روحانیون اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام بابائیان ابراز داشت: در زمان فعلی مسئولیت حوزویان سنگین تر از گذشته شده و لازم است، قدردان این موقعیت و نعمت طلبگی بود؛ نباید جامعه را رها کرد؛ ظرفیت بسیار خوبی برای حضور جدی مبلغین توان مند است؛ اما درعمل، این ظرفیت ها مانند مدارس، مساجد و جامعه خالی است.

 امام جمعه بخش بابل کنارعنوان کرد: اگر جامعه و جوان سالمی می خواهیم؛ نباید نسبت به ارزش ها بی تفاوت بود؛ حضور روحانی توان مند می تواند اثر گذار باشد؛‌مَثَل جامعه فعلی مانند بیماری است که درد او به مرحله حساسی رسیده و نیازمند به جراحی، معالجه و رسیدگی فوری دارد؛ اگر این بیماریها علاج نشود، بیمار با مرگ از دنیا خواهد رفت.

حجت الاسلام بابائیان ابراز داشت: مشکلات فرهنگی، آسیب های  اجتماعی، اخلاقی، طلاق و بدحجابی همه این بیماریها، درمان پذیر می باشند به شرط اینکه روحانیت مانند زمان دفاع مقدس جهادی عمل کنند.

امام جمعه بخش بابل کناربا تاکید براینکه فضای مجازی خطربسیار جدی است  و لازم است دراین رابطه فعالیت مؤثرتری انجام گیرد، گفت: نباید جوانان را با انواع مشکلات رها کرد و بی خیال بود؛ سهل انگار نباشیم، مسئولیت پذیر و عمل گرا باشیم. حوزه تنها درس نیست؛ تبلیغ هم جزء درس است.

حجت الاسلام بابائیان ابراز داشت: در حال حاضر تقاضا برای حضور روحانی زیاد است؛ مساجد از روحانی خالی است، ولی کسی نیست این ظرفیت ها را پرکند و خلاء موجود را از بین ببرد.

امام جمعه بخش بابل کنارعنوان کرد: افتخار روحانیت به حضور در بین مردم و با مردم است، نباید خود را کنار کشید و به گوشه ای پناه برد. اگر الان قدمی برنداریم و به فکر نباشیم در آینده نمی شود برای علاج فکری مؤثری کرد؛ حضور مبلغ باید برای تاثیر گذاری در مساجد، مدارس و  هئیت ها دائمی، همیشگی، فعال و مؤثر باشد.   

در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام حسین زاده، نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل و توابع بر حضور تأثیر گذار روحانیون در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مهمترین رسالت حوزویان در این زمان بصیرت افزایی و تبیین آرمانهای انقلاب برای انتخاب اصلح است.

 وی عنوان کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و باید با تبلیغ به موقع و  اطلاع رسانی دقیق، فردی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد که از همه لحاظ برای پیشرفت جامعه، کشور،نظام و انقلاب تلاش کند و در همه حال مطیع ولایت فقیه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha